Fanshop
Fanshop
ASR%20street%20leaque-2

Financiële speurtocht door De Kuip voor deelnemers Feyenoord Street League

Het aantal doelpunten uit Europese finales bij elkaar optellen in de spelerstunnel, het aantal stoeltjes van De Kuip tellen vanuit een Business Unit en een bestelling afrekenen bij een van de foodcounters onder de tribune. 180 deelnemers van de Feyenoord Street League gingen woensdagmiddag op speurtocht door De Kuip om zo spelenderwijs beter te leren rekenen en omgaan met geld. Door het volgen van de workshop verdienden ze ook nog eens extra punten voor het ‘Geen Woorden Maar Daden Klassement’.

Financiële zelfredzaamheid
De workshop werd georganiseerd door Feyenoords Maatschappelijk Partner a.s.r., dat als doel heeft om de financiële zelfredzaamheid van kinderen te vergroten. ‘En dat begint al op jonge leeftijd’, zegt Marijke Troost, hoofd communicatie van a.s.r. Zij ontving de kinderen in de Business Unit van Feyenoords voormalige hoofdsponsor, terwijl zeven collega’s van haar als vrijwilliger de andere opdrachten begeleidden.

Groei
Het feit dat De Kuip als decor was gekozen voor de workshop zorgde voor veel enthousiasme. Met 180 aanmeldingen was de opkomst ruim vier keer zo hoog als een jaar eerder. ‘Het is leuk dat de kinderen zo enthousiast zijn’, zegt Troost. ‘Het past in de totale groei die we ieder jaar zien sinds we drie jaar geleden Maatschappelijk Partner werden. We willen ook de ouders van de deelnemers van de Feyenoord Street League er meer bij gaan betrekken en gaan onze kennis en kunde ook steeds meer inzetten bij andere maatschappelijke projecten van Feyenoord in de Samenleving.’

Gedrag wordt beloond
Met de vier opdrachten konden de verschillende teams punten verdienen. De winnaar werd echter het team dat zich het beste had gedragen gedurende de workshop. Dit past bij de opzet van Feyenoord Street League, waarin de teams meer punten kunnen verdienen met hun inzet buiten de lijnen dan met hun sportieve prestaties.