FEYENOORD PRESENTEERT ZICH IN CHINA
Feyenoord presenteert zich in China op de China Football Expo in Sjanghai, de zusterstad van de gemeente Rotterdam. De beurs, die vandaag voor het eerst voor het publiek geopend was en direct drommen mensen trok, is de grootste voetbalshow van China en wordt iedere twee jaar gehouden.
Meer dan 100 bedrijven presenteren zich aan het Chinese publiek, waaronder
gerenommeerde ondernemingen zoals Nike, Coca-Cola, Pepsi, Adidas, Budweiser
en tal van andere in voetbal gespecialiseerde ondernemingen.
Feyenoord is aanwezig op de China Football Expoo, die vanochtend officieel
werd geopend door AFC secretary General Dato Peter Velappan,met haar
partners Desso, Kappa, Port of Rotterdam en sportmarketing gigant IMG, op
een speciaal hiervoor ontworpen stand, die vanuit Nederland al weken geleden
is verscheept.
De winnaar van de UEFA Cup mocht zich direct na de opening in een grote belangstelling verheugen van het Chinese publiek. Met name de UEFA Cup, permanent door twee Chinese veiligheidsmensen bewaakt, trok zeer veel belangstelling. Sjanghai TV, CCTV en tal van journalisten en fotografen interviewden en fotografeerden de aanwezige Feyenoord vertegenwoordigers Sjaak Troost en Chris Woerts over de aanwezigheid van Feyenoord op de beurs.
Zeer veel bezoekers gingen trots met de UEF Cup op de foto. De finale is live
uitgezonden in China en ook de media hebben ruim aanacht geschonken aan de
historische overwinning van Feyenoord op Borussia Dortmund.
Naast Feyenoord zijn ook andere Europese clubs aanwezig op de beurs zoals
Inter Milan, Lazio Roma, Dundee United, Newcastle United, Juventus, Glasgow
Rangers, Champions League winnaar Real Madrid en AS Roma. De beurs duurt nog ten en met komende zondag.