SOPHIADAG LEVERT RUIM VEERTIENDUIZEND EURO OP

De jaarlijkse Sophiadag is zondag weer een groot succes geworden. De collecte die onder de bezoekers van Feyenoord-Roda JC werd gehouden leverde ruim veertienduizend euro op. De honderden patientjes aanschouwden vanuit vak G en enkele beschikbare gestelde businessunits de verrichtingen van Feyenoord. Ook op het veld kwam de Sophiadag tot uiting. Zo waren de wedstrijd- en referee escortes en de vlaggenkinderen afkomstig van het Sophia.

De vijfde editie van de Sophiadag werd door de betrokkenen eveneens gebruikt om terug en vooruit te blikken. Professor Bert van der Heijden van het Sophia sprak over een ‘ongelooflijk enthousiasme’ onder de kinderen. Bij deze editie, maar ook bij alle anderen. ‘De samenwerking tussen Sophia en Feyenoord gaat verder dan deze dag alleen. Als wij iets willen voor een patientje bellen we de club. Vervolgens komen er één of meerdere spelers. Dat is fantastisch. De samenwerking wordt al vijf jaar door enthousiasme gekenmerkt, vanuit het ziekenhuis en vanuit Feyenoord. Ik ga voor de volgende vijf jaar.’





Die opmerking werd beaamd door Feyenoords commercieel directeur Chris Woerts. ‘We zijn blij dat we deze kinderen, die het al zo moeilijk hebben, een onvergetelijke dag kunnen laten beleven. Maar dat beperkt zich niet tot deze dag alleen. Door het seizoen heen komen de spelers naar het ziekenhuis. En daarnaast zijn de thuis- en uitwedstrijden elke week live te bekijken. Vanuit Feyenoord zijn we trots op de samenwerking.’





Woerts: ‘Het enthousiasme is van alle jaren. Daarom wordt het ook gecontinueerd en geïntensiveerd. Dan moet je denken aan de activiteiten die er nu al zijn, maar ook aan het vrij maken van financiële middelen. Zoals bijvoorbeeld onlangs bij een gala van de businessclub, waar honderdduizend euro werd opgehaald. Deze samenwerking is er niet alleen in woorden, maar ook in daden. Zoals dat deze club op het lijf is geschreven.’



Feyenoord Business CLub
INLOG VOOR ONZE LEDEN
WILT U OOK LID WORDEN?
×