NIEUWE SHIRTS OFFICIEEL GEPRESENTEERD

De ontwerpen van de nieuwe wedstrijdshirts voor het seizoen 2009/2010 zijn vrijdagmiddag in het kantoor van Feyenoords hoofdsponsor ASR Verzekeringen aan het Rotterdamse Weena officieel gepresenteerd. De presentatie van de door de nieuwe kledingsponsor PUMA ontworpen Feyenoord-tenues werd extra luister bijgezet door aan de gevel van het kantoorpand een mega-shirt te onthullen. Dit gebeurde op aangeven van Kevin Hofland, die twee abseilers het startsein gaf voor de onthulling.



Feyenoords algemeen directeur Eric Gudde heette bij de presentatie de vertegenwoordigers van ASR en PUMA, de pers en de aanwezige Feyenoorders welkom en toonde zich tevreden met de samenwerking met zowel ASR als PUMA. ‘Een jaar geleden zijn we als club met “Dat is Feyenoord!” een imagocampagne gestart waar “Vizier op de toekomst, respect voor het verleden” een van de motto’s van was’, zei Gudde. ‘Dat zie je terug in dit shirt met de logo’s en namen van ASR en PUMA erop, met wie we als club allebei een grote geschiedenis hebben. Feyenoord heeft geen loyalere sponsor gehad dan ASR, terwijl we in de jaren ’80 een succesvolle samenwerking met PUMA hebben gehad, met de gewonnen dubbel van 1984 als absolute hoogtepunt. Dat is een zoete herinnering waarvan wij hopen dat we er met deze hernieuwde samenwerking in de nabije toekomst meer van aan zullen maken.’



De samenwerking tussen Feyenoord en PUMA ging met de onthulling van de nieuw PUMA Feyenoord-tenues officieel van start. De historische banden tussen PUMA en Feyenoord zijn hiermee weer aangehaald en beide partijen zien dan ook uit naar het begin van het nieuwe seizoen. Van 1983 tot 1987 was PUMA al officieel kledingsponsor van Feyenoord. In deze periode beleefde Feyenoord sportieve successen met als hoogtepunt het winnen van de ‘dubbel’ in 1984. ‘Wij hopen dat Feyenoord met de komst van Leo Beenhakker en Mario Been nu ook weer mooie sportieve prestaties gaat behalen’, zei Sander van Gelder, General Manager PUMA Benelux. ‘Daarnaast kijken wij uit naar de eerste training van het seizoen aankomende zondag, wanneer de spelers in het nieuwe tenue het veld zullen betreden.’



In het kader van de nieuwe overeenkomst zal PUMA wederom de officiële supplier worden van alle wedstrijd- en trainingskleding, alsmede de accessoires. Daarnaast zullen beide partijen nauw samenwerken op het gebied van promotie en distributie van Feyenoord-merchandise.

De relatie van Feyenoord met ASR dateert al van 1991 toen Stad Rotterdam sponsor van Feyenoord werd. Vanaf 2002, toen Stad Rotterdam is opgegaan in ASR, is de sponsoring overgegaan naar het moederconcern Fortis. Op 4 maart van dit jaar werd bekend dat ASR in overleg met Feyenoord de sponsoring over zou nemen van Fortis, dat inmiddels geen activiteiten meer in Nederland had.



‘Vanuit het verleden weten we dat het shirt van Feyenoord ons prima past’, zei Boudewijn van Uden, Directeur Marketing en Verkoop ASR. ‘Voetbalsponsoring was en is een bewezen middel om naamsbekendheid bij het publiek te genereren. Dit komt ons goed van pas nu wij een nieuwe naam hebben. Ondanks alle perikelen van het afgelopen seizoen is Feyenoord nog steeds een naam die er staat. Sportief rekenen wij op een beter seizoen. Zoals ASR in de top 4 verzekeraars in Nederland thuishoort, hoort Feyenoord thuis bij de bovenste vier in de eredivisie.’



Gudde besloot met het aanhalen van een ander motto van de campagne ‘Dat is Feyenoord!’. De algemeen directeur gaf aan dat ‘Samen maken we Feyenoord sterker’ zeker geldt voor de samenwerking tussen ASR, PUMA en de club. ‘Dit shirt is de eerste uitstekende opbrengt hiervan’, zei hij. ‘De basis van een goede samenwerking is vertrouwen en dat is groot bij alle drie de partijen. Wij hopen dat dit tot aansprekende zal gaan leiden, al beseffen we allemaal één ding: het gaat erom dat Mario Been en zijn spelers het als op 2 augustus de competitie start het op het veld laten zien.’

Feyenoord Business CLub
INLOG VOOR ONZE LEDEN
WILT U OOK LID WORDEN?
×