Fanshop
Fanshop

Puma en Feyenoord presenteren nieuwe tenues

Puma en Feyenoord hebben donderdag tijdens de SupportersAvond in De Kuip de nieuwe wedstrijdtenues voor het seizoen 2010/2011 bekend gemaakt. Ron Vlaar, André Bahia en Leroy Fer presenteerden de nieuwe tenues op een catwalk in het Maasgebouw. Het was één van de hoogtepunten tijdens een avond met tal van andere activiteiten voor de trouwe supporters.

Opvallend aan de shirts is het grote verschil tussen het design van het nieuwe thuis- en uittenue. Wat betreft het uittenue is dit jaar gekozen voor een compleet wit tenue met accentkleuren zwart en rood. Het huidige derde gele tenue zal ook volgend jaar bij diverse wedstrijden gedragen worden.



De nieuwe Feyenoord-tenues zijn geïnspireerd op het oorspronkelijke, pure voetbal en verwijzen naar de oerinstincten van de spelers: vechten of vluchten, zo legt Sander van Gelder, general manager van Puma Benelux uit. ‘In 2010 is de aandacht van Puma Football gericht op de psychologie van de spelers die onze producten dragen. Het belangrijkste doel van het concept is dat we producten maken die het oerinstinct in de spelers naar boven halen, waardoor ze hun tegenstander angst inboezemen en onoverwinnelijk worden.’



Het ontwerp van de tenues - die onderdeel uitmaken van de POWER collectie van het sportlifestyle merk - sluit daarbij aan. Zo hebben de shirts bij de kraag een krachtige belijning die het shirt een opvallende uitstraling geeft. De broek is geïnspireerd op zowel voetbal als boksen en heeft een brede tailleband, net als een boksbroek. De kousen, die het tenue compleet maken, zijn vormgegeven met een markante belijning van de kuit.

‘Ik vind vooral het uitshirt heel erg mooi’, zei Fer na afloop van de shirtpresentatie. ‘Ik hou van tenues die één hoofdkleur hebben en niet te druk zijn. Ook vind ik het tof dat de broek iets weg heeft van een boksbroek. Wij zijn als Feyenoord ook vechters, dat laten we met zo’n tenue ook echt zien. Ik ben erg blij met deze nieuwe tenues.’



Qua details is het F-logo van de club duidelijk zichtbaar op de rode inserts aan weerzijden van het thuistenue. Het normale Feyenoord-logo is op de shirts geplaatst met daarboven de gouden ster, die aangeeft dat Feyenoord meer dan tien landstitels in het verleden heeft behaald. Achterop de kraag is bij beide shirts een verwijzing gemaakt naar de stad Rotterdam.

De door Puma gesponsorde nationale teams van Italië, Zwitserland en Uruguay zullen deze zomer in een vergelijkbare collectie te bewonderen zijn tijdens het WK voetbal in Zuid-Afrika.



Vanaf wanneer de nieuwe Feyenoord-shirts verkrijgbaar zijn, is nog niet bekend gemaakt.