Fanshop
Fanshop

Geslaagde netwerklunch voor Feyenoord Business Club

Ruim tachtig leden van de Feyenoord Business Club hebben woensdag een geslaagde netwerklunch meegemaakt in The Harbour Club in Rotterdam. Tijdens de bijeenkomst kregen de deelnemers de kans om nader kennis met elkaar te maken en hun netwerk uit te breiden. Voorafgaand aan de lunch vonden er in De Kuip twee presentaties plaats voor de FBC-leden. Mark Smit vertelde over het project Feyenoord Jobscorer, terwijl Floris van Dam van Sport + Markt dieper inging op de sponsorwaarde van Feyenoord.
Smit liet de leden van de FBC in de vernieuwde Fred Blankemeijerzaal in De Kuip kennis maken met Feyenoord Jobscorer. Via dit project worden jongeren die te maken hebben (gehad) met ziekte of een handicap gedurende een jaar binnen Feyenoord klaargestoomd voor de arbeidsmarkt, met als uiteindelijke doel een vaste baan en een mooi toekomstperspectief.



Smit liet weten dat het project ook interessant kan zijn voor de Business Club-leden. ‘Deelnemers aan het project kunnen bijvoorbeeld een stage volgen bij bedrijven van de Feyenoord Business Club’, vertelde Smit, die coördinator is van Jobscorer. ‘Uiteindelijk hopen we natuurlijk dat alle deelnemers een transfer maken en een arbeidscontract verdienen. Werkgevers kunnen hierbij rekenen op ondersteuning vanuit het UWV en lopen weinig risico.’



Voordat de leden per bus vertrokken naar The Harbour Club nam eerst Floris van Dam van Sport + Markt de microfoon ter hand voor een presentatie over de populariteit en reputatie van Feyenoord. Uit onderzoek van het bureau is gebleken dat Feyenoord tijdens het afgelopen seizoen, waarin de club op de tweede plaats in de competitie eindigde, veel aan populariteit heeft gewonnen in Nederland. ‘We zagen bij Feyenoord het afgelopen seizoen de grootste toename aan fans van alle clubs in de eredivisie’, zei Van Dam. ‘Daarbij wordt Feyenoord als meest fascinerende club van Nederland gezien. Dat zijn redenen waarom Feyenoord voor sponsoren een prima investering is.’