Fanshop
Fanshop

Opel vanaf nieuwe seizoen hoofdsponsor Feyenoord

Opel is met ingang van het nieuwe voetbalseizoen de nieuwe hoofd- en shirtsponsor van Feyenoord. De club en Opel Nederland hebben hiertoe een vierjarige overeenkomst gesloten, van 2013 tot 2017. Opel wordt de opvolger van a.s.r., dat tot aan het eind van dit seizoen onder verschillende bedrijfsnamen in totaal 22 jaar hoofdsponsor is geweest. Met Opel keert een bekende naam terug op het shirt van Feyenoord. De autofabrikant was eerder tussen 1984 en 1989 hoofdsponsor van de club. Naast het eerste elftal sponsort Opel ook de jeugdopleiding en Sportclub Feyenoord voor dezelfde periode.
Feyenoord is zeer blij en tevreden met de overeenkomst met Opel, zegt commercieel directeur Mark Koevermans. ‘Opel behoort tot de meest vooraanstaande autofabrikanten in Europa. Het is mooi en goed voor de uitstraling van onze club dat zo’n gerenommeerd merk zich met een meerjarig contract nadrukkelijk aan ons wil verbinden. De lange geschiedenis die Opel en Feyenoord reeds met elkaar hebben bewijst bovendien dat het twee sterke merken zijn die ook heel goed bij elkaar passen. We zijn er van overtuigd dat we met Opel de best denkbare partner voor de komende jaren hebben.’
 
Koevermans vervolgt: ‘Wat ons zeker ook aanspreekt is dat Opel nadrukkelijk heeft aangegeven de komende jaren veel meer te willen zijn dan alleen een naam op het shirt. De wereld van de sponsoring is nu eenmaal zeer sterk veranderd ten opzichte van eind jaren tachtig toen Opel ook al op het shirt stond. Opel zal hierbij de verbinding zoeken met bijvoorbeeld onze 300 amateurpartners en de vele maatschappelijke projecten waar Feyenoord de laatste jaren zwaar op inzet. De club neemt hiermee duidelijk haar verantwoordelijkheid om een bijdrage te leveren aan het oplossen van maatschappelijke problemen. Opel gaat ons ook daar verder mee op weg helpen.”
 
‘Back to the future’
Karl Howkins, algemeen directeur Opel Nederland: ‘We zijn verheugd ons langdurige partnership met Feyenoord te bekrachtigen met dit hoofdsponsorschap. Het is back to the future wat ons betreft. Onze organisaties hebben een trotse historie van samenwerking en vriendschap gedurende bijna dertig jaar. Beide merken zijn vastberaden in hun ambitieuze plannen om te groeien naar een succesvolle toekomst. Feyenoord via een vastomlijnde strategie teneinde het voetbal en het opleiden van jong talent verder te ontwikkelen en Opel aan de hand van onder meer een ambitieuze productstrategie, die bijvoorbeeld de marktlancering van 23 nieuwe modellen en 13 nieuwe motoren omvat, tot 2016.’
 
‘Deze overeenkomst gaat zeker niet alleen om onze naam op de boarding. De ijzersterke relatie en de culturele overeenkomsten tussen Feyenoord en Opel zullen ons zeer helpen dit sponsorschap juist te versterken met een aantal innovatieve en onderscheidende initiatieven, onder meer op maatschappelijke gebied’, aldus Howkins.
 
Duncan Aldred, Vice President Sales, Marketing en Aftersales voor Opel in Europa: ‘Feyenoord en Opel delen een aantal sterke en krachtige merkwaarden en een vastberaden strategie. We zijn beiden gevestigde namen op de Nederlandse markt en beide organisaties hebben een aantal ambitieuze initiatieven voor de toekomst op stapel staan.’
 
Onderdeel van de sponsorovereenkomst is dat onder meer Feyenoord-spelers, - directie en –management de komende jaren in de nieuwste Opel-modellen zullen rijden. Van 1984 tot 2002 en sinds 2010 is Opel overigens al de vaste leverancier van auto’s voor Feyenoord. Zo rijden de trainers Ronald Koeman, Giovanni van Bronckhorst en Jean-Paul van Gastel allen in een Opel Ampera, de revolutionaire elektrische auto van Opel.
 
Feyenoord wordt toegevoegd aan het Europese Opel/Vauxhall voetbal portfolio, dat ook partnerships met Borussia Dortmund, Fortuna Dusseldorf, Bayer Leverkusen, SC Freiburg en FSC Mainz (Duitsland) omvat, alsmede alle vier Home Nations nationale teams in de UK (Engeland, Noord-Ierland, Schotland en Wales).