Fanshop Tickets
Fanshop Tickets

Feyenoord en RET samen op weg

Stefan de Vrij voelde zich maandagmiddag weer even een jeugdspeler van Feyenoord. De aanvoerder stapte na de ochtendtraining samen met clubambassadeur Gerard Meijer en de directeuren Eric Gudde en Mark Koevermans in de Feyenoord-tram op de halte bij De Kuip, waar de partnerovereenkomst tussen Feyenoord en de RET officieel werd ondertekend. ‘Voordat ik een rijbewijs had, kwam ik zelf altijd met de tram naar de club’, vertelde De Vrij, terwijl de tram vertrok vanaf de halte. ‘Als we van Varkenoord kwamen zagen we de tram vaak al aankomen, dan renden we hard langs De Kuip om nog op tijd op de halte te zijn. Zelfs toen ik al bij het eerste elftal zat kwam ik met de tram, dat leverde leuke situaties op omdat je soms herkend werd.’
Gerard Meijer had voor zijn gevoel ‘al honderd jaar’ niet de tram gezeten. Hij liet weten dat hij het een goed initiatief vindt dat Feyenoord-supporters gratis met tram of bus (dus niet met de metro) naar het stadion kunnen komen op wedstrijddagen, dankzij de overeenkomst tussen Feyenoord en de RET. Woorden van gelijke strekking sprak De Vrij. ‘Als je als supporter alle thuiswedstrijden van ons bezoekt, kan deze regeling je over een heel seizoen gezien veel geld besparen’, zei hij.



Commercieel directeur Koevermans hoopt dat veel supporters gebruik zullen maken van de nieuwe regeling met de RET, vertelde hij nadat de contracten officieel waren getekend in de tram. ‘Hopelijk is dit voor veel supporters een reden om met het openbaar vervoer naar De Kuip te komen. De RET is een belangrijke partner voor het vervoer naar ons huidige stadion en wordt dat hopelijk ook bij ons nieuwe stadion.’

De RET zet per thuiswedstrijd van Feyenoord gemiddeld twaalf extra trams in. Per duel vervoert de organisatie circa vijfduizend supporters. Volgens Pedro Peters, algemeen directeur RET, is de overeenkomst met Feyenoord goed voor beide partijen. ‘Het mes snijdt aan twee kanten. Wij vervoeren zoveel mogelijk mensen op wedstrijddagen van en naar De Kuip. Daarnaast zijn we af van de discussie rond het zwartrijden.’