Supporter Liaison Officers

Supporter Liaison Officers

De Kuip stroomt bij thuiswedstrijden van Feyenoord vol met tienduizenden supporters. Feyenoord onderhoudt intensief contact met de achterban, tijdens wedstrijden op de tribunes maar ook daarbuiten. De supporter liaison officers vormen de onmisbare, verbindende schakel tussen de club en al haar supporters.

Supporter Liaison Officers - Overzicht projecten - Overzicht projecten
Supporter Liaison Officers - Overzicht projecten - Overzicht projecten
+ 3

Hoe houden we een bezoek aan De Kuip veilig en gastvrij? Hoe kunnen we de wedstrijdbeleving van supporters verbeteren? Hoe zorgen we ervoor dat de sfeer in het stadion nog beter wordt? Het zijn vragen waar de supporter liaison officers van Feyenoord dagelijks mee bezig zijn. Door gesprekken met supporters en andere belangrijke stakeholders te voeren. Door trends te signaleren. Door goed te kijken en te luisteren. En door de supportersstem te laten doorklinken binnen de club en richting partijen waarmee Feyenoord samenwerkt.

Behoeftes van de supporters worden in kaart gebracht en overgebracht aan de club. Anderzijds worden supporters van extra informatie voorzien wanneer de clubleiding beslissingen heeft genomen, bijvoorbeeld tijdens speciaal georganiseerde supportersbijeenkomsten. Op wedstrijddagen van Feyenoord, zowel thuis als uit, zijn supporter liaison officers aanwezig. Op die dagen fungeren zij als aanspreekpunt voor supporters en stakeholders. Waar is de invalidentribune? Hoeveel uitpunten krijg ik voor deze wedstrijd? Waarom slechts 1.200 kaarten voor PSV-uit? Geen vraag blijft onbeantwoord.

Namens Feyenoord werken de supporter liaison officers samen met diverse stakeholders, waaronder de gemeente Rotterdam, de KNVB en andere BVO’s. Zo zijn zij betrokken bij belangrijke (gemeentelijke) overleggen, nemen zij deel aan voorbesprekingen voor thuis- en uitwedstrijden,  hebben zij een actieve rol binnen de Feyenoord Supporters Raad (FSR), en dienen zij collega’s en afdelingen binnen Feyenoord van advies. Waarbij de supporter liaison officer telkens de gezonde balans bewaakt tussen belangen van de club, stakeholders, supporters en andere belanghebbenden. Wederzijds begrip en respect voor elkaar vormen de sleutel tot succes.  

Op de Afdeling Supporters- en Maatschappelijke Zaken van Feyenoord hebben verschillende medewerkers de functie van supporter liaison officer (SLO). 

Naam Functie
Ton Strooband Manager Supporters- en Maatschappelijke Zaken / Senior SLO
Rogier Wijsbroek Teamleider Supporters- en Jongerenzaken / SLO en DLO (invaliden)
Maurice Dumas Coördinator Supporterszaken / SLO
Maarten van Holstein Fancoach / SLO
Dylan Bijl Matchday SLO

Heb je een vraag of opmerking? Vul dan hier het reactieformulier in. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk een reactie.  De supporter liaison officers van Feyenoord infomeren supporters op Twitter proactief via het account @Feyenoord_SLO

Fancoach

Het investeren in de relatie met supporters loont, al blijven zich in en om het stadion altijd situaties voordoen waar betrokkenen achteraf niet trots op zijn. Dit blijkt keer op keer wanneer de Fancoach van Feyenoord in gesprek gaat met de supporters die toch over de schreef zijn gegaan.

Feyenoord laat jongeren die in de fout zijn gegaan niet los. De band met jonge supporters (13-23 jaar) die door de KNVB een stadionverbod opgelegd hebben gekregen, wordt zelfs verder aangehaald. Reflectie, daar draait het om in deze gesprekken met de zogenoemde Fancoach. Jongeren die ervoor openstaan wordt een alternatief traject geboden, waarmee zij de duur van hun stadionverbod met liefst 75 procent kunnen terugbrengen.

Tijdens dit alternatieve traject draaien deze jonge supporters volop mee in de dagelijkse werkzaamheden in en om De Kuip. Zo ontwikkelen juist de jongeren die eerst een misstap begingen een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor een succesvol verloop van Feyenoords wedstrijden. Natuurlijk leren ze ook over de fout die ze maakten. Vuurwerk afgestoken? Samen met de brandweer ontdekken ze de gevaren ervan, zeker in relatie tot grote menigten. Een kwetsend spreekkoor? Een ontmoeting, waarlijk contact met de al dan niet bewust beledigde groep mensen leidt vrijwel altijd tot inzicht en toenadering. En bovenal tot een positieve gedragsverandering op de tribunes, de plek waar Feyenoord haar supporters het allerliefste ziet.

Ja, ik ga akkoord Feyenoord.nl gebruikt cookies om de website goed te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om je van relevante advertenties te voorzien.
Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Blijf je onze website gebruiken dan ga je akkoord met het plaatsen van cookies.

Feyenoord Business CLub
INLOG VOOR ONZE LEDEN
WILT U OOK LID WORDEN?
×