Fanshop
Fanshop
linkedin%20actie-2

Winnaars LinkedIn-actie genieten van Business Seats

Een bijzondere wedstrijd van Feyenoord beleven op zitplaatsen in De Kuip die doorgaans enkel beschikbaar zijn voor de vaste zakelijke relaties van de club. Het is niet voor iedereen weggelegd, maar afgelopen woensdagavond wel voor de gelukkige winnaars van de door Feyenoord georganiseerde winactie op LinkedIn.

Onder alle Feyenoord-volgers op het online zakelijke sociale netwerk werden 40 x 2 Business Seats inclusief ontvangst vergeven voor het benefietduel met FC Dordrecht. Niet alleen zagen de winnaars in hun comfortabele stoel hoe de Rotterdammers met 2-0 te sterk waren, maar voorafgaand aan de vriendschappelijke confrontatie waren zij ook getuige van de rentree van onder andere UEFA Cup-held Pierre van Hooijdonk en Michael Mols in het rood-witte shirt van Feyenoord. Namens Oud-Feyenoord rekenden zij af met de sterk afgevaardigde Suriprofs Legends: 1-0.

Andere wedstrijdbeleving
Voor de groep prijswinnaars begon de avond overigens niet met het bekijken van het schouwspel op de heilige grasmat. In de Bas Paauwe Zaal op de tweede verdieping van het Maasgebouw werden de uitverkoren supporters eerst welkom geheten door Dennis van Keulen, Manager Sales B2B bij Feyenoord. Gevolgd door een goed verzorgd buffet ondervonden zij vervolgens hoe normaliter leden van de Feyenoord Business Club iedere thuiswedstrijd van hun favoriete club ervaren.

'LinkedIn is voor ons een uitstekend platform om te kunnen communiceren met de zakelijke achterban die we nog kennen én die we nog niet kennen. De respons was enorm,' vertelt een enthousiaste Van Keulen, die middels de actie de winnaars wil laten kennismaken met de zakelijke wedstrijdbeleving. 'In eerste instantie hopen we dat de mensen een geslaagde avond hebben. Hopelijk vinden ze het dusdanig leuk dat dit naar meer smaakt en een zakelijke stoel een overweging wordt. Uiteindelijk is ons doel om zakelijk te groeien. We zitten tot aan het einde van het seizoen vol, maar volgend seizoen zullen er Business Seats worden bijgeplaatst.'

'Zakelijke stoelen zeker een optie'
En dat is mogelijk een uitkomst voor ondernemer Carson Wanner uit Oegstgeest. Samen met zijn oudere broer Bennick (44) behoorde hij woensdagavond tot de gelukkigen. 'We zijn zeer vereerd. Je maakt zoiets niet iedere week mee, maar dat gaan we hopelijk wel regelen. Als de zaken goed blijven gaan, dan overweeg ik zeker om een vaste stoelhouder te worden,' stelt de 35-jarige Carson, wiens broer nota bene voor het eerst een wedstrijd van Feyenoord bezocht. Omdat hij in een rolstoel naar het stadion kwam, mocht Bennick voor zijn vuurdoop in De Kuip zelfs in een van de Business Units plaatsnemen. 'Dit is genieten. Het kan slechter,' zegt hij gekscherend.

Goed doel
Charlotte van Steenderen nam als winnaar haar moeder mee om de wedstrijd tegen FC Dordrecht te bekijken op de Business Seats op de tweede ring aan de Maaszijde. 'Ik volg Feyenoord op LinkedIn. We vinden het een ontzettend leuke actie,' zegt Charlotte. Aanvankelijk zouden de twee trouwe fans uit Poortugaal aan de overkant zitten. In vak C om precies te zijn. 'Mijn dochter had al kaartjes gekocht. Toen we deze actie wonnen, was het natuurlijk makkelijk kiezen. Leuk om de wedstrijd eens op een zakelijke wijze te ervaren en tegelijkertijd mooi dat we zo in ieder geval een goed doel hebben gesteund.'

Want hoewel zowel Feyenoord als Oud-Feyenoord wist te winnen en ook de prijswinnaars van de LinkedIn-actie een bijzondere ervaring rijker zijn, was het Sophia Kinderziekenhuis uiteraard de grootste winnaar van de avond. De opbrengst van de benefietwedstrijd gaat in zijn geheel naar het ziekenhuis, dat het geld zal besteden aan extra onderzoek naar sikkelcelziekte.