Fanshop Tickets
Fanshop Tickets
opel%20doek

Vader en zoon onder de indruk van stadiondoek

Feyenoord-supporter Tjon Rockon en zijn tienjarige zoontje Rio hebben woensdag met eigen ogen het resultaat van het megadoek aan De Kuip met daarop hun foto bewonderd. Het tweetal staat afgebeeld op een van de vier visuals, die vorige week door hoofdsponsor Opel aan het stadion zijn opgehangen. Op het doek stralen vader en zoon, beiden gehuld in Feyenoord-shirt, de beleving door een supporter uit.

Vader Tjon had de doeken stiekem al even bekeken op internet, maar was desondanks zeer onder de indruk toen hij de afbeelding van tien bij tien meter voor het eerst in het echt kon bekijken. ‘Het is te gek om samen met mijn zoontje op zo’n groot en prominent zichtbaar doek aan De Kuip te hangen’, reageerde hij met enige trots. ‘Als ik naar Feyenoord ga, neem ik Rio altijd mee. We zijn allebei helemaal gek van de club. Het leuke is dat je om je heen nog veel meer vaders met hun zoon de wedstrijd ziet bezoeken. Dat Feyenoord en Opel op een van de doeken een plaats hebben gereserveerd voor supporters is heel mooi, en het is natuurlijk helemaal speciaal dat wij erop staan.’

De stadiondoeken waren voor het grote publiek voor het eerst zichtbaar rondom de thuiswedstrijd tegen PSV van afgelopen zondag. Onder meer via sociale media ontvingen Tjon en Rio tal van positieve reacties op het doek. ‘Iedereen was razend enthousiast over het resultaat. Zelfs van een Ajax-fan mocht ik de complimenten in ontvangst nemen. Natuurlijk is het best een gek idee om op zo’n doek voor duizenden bezoekers zichtbaar te zijn, maar het is vooral heel erg gaaf.’

Tjon en Rio waren op uitnodiging van hoofdsponsor Opel te gast in De Kuip. Daar ontvingen ze uit handen van internationale topfotograaf Ruud Baan, verantwoordelijk voor de beelden op de doeken, een ingelijst exemplaar van de foto. Het tweetal hoefde niet lang na te denken over de bestemming ervan. ‘Die gaan we op een mooie plek midden in onze woonkamer ophangen, zodat iedereen hem kan zien’, glimlachte Tjon, die een goed gevoel overhield aan de samenwerking met Feyenoord en Opel. ‘Mijn zoontje voetbalt zelf ook, wat het voor hem helemaal uniek maakte om in dit prachtige stadion aan een fotoshoot mee te werken. Dit blijft ons altijd bij, dat weet ik zeker.’