Fanshop
Fanshop
2017_fbc-netwerkborrel-collage_nieuwsbericht

Opperste concentratie bij de Rotterdam Quiz tijdens FBC Netwerkborrel

Wie is op dit moment ‘Rotterdammer van het Jaar’? Welk metrostation ligt tussen station Kralingse Zoom en station Gerdesiaweg? En wat betekent de Rotterdamse uitspraak ‘Je lijk wel een bootwerker’? Deze en andere interessante vragen vormden de Rotterdam Quiz. Samen met de bitterballenronde waren dit dé ingrediënten voor een zeer geslaagde FBC Netwerkborrel afgelopen dinsdagmiddag.

De leden van de Feyenoord Business Club troffen elkaar aan de tafels in de prachtige Gerard Kerkum Boardroom voor de bitterballenronde. Het concept daarvan is simpel: nader kennis maken met andere FBC-leden onder het genot van een drankje en een lekkere bitterbal.

Rotterdam Quiz
Na een succesvolle netwerksessie beklom Sales Manager Wessel Boot het podium in de rol van quizmaster van de Rotterdam Quiz. De opvolger van de Feyenoord Quiz van vorig jaar kon rekenen op veel enthousiasme en fanatisme bij de leden. In een spannende strijd met vragen over alles wat met Rotterdam te maken heeft, kwam het neer op de laatste vraag: Wat was de laatste voetbalclub die voor Feyenoord een Europese prijs won in De Kuip? Een vraag die Remko van Scheltt van EMboost op het lijf geschreven was. Zijn antwoord, FC Barcelona, was het juiste en daarmee troefde Van Scheltt vlak voor de finish Frank Onderdelinden van Made in Rotterdam af als winnaar van de quiz.

‘Leuke opzet’
‘Gelukkig ben ik jong genoeg om te weten dat Café De Beurs niet op het Stadhuisplein ligt en oud genoeg om te weten wie Nelli Cooman is’, lachte de winnaar na afloop. Van Scheltt mag aanschuiven bij de Directors Seat Lunch met de selectie van Feyenoord. ‘De quiz was een aangename onderbreking tussen het netwerken door. De opzet van deze bijeenkomst is enorm leuk. Door de jaren heen zie je heel veel bekende gezichten bij de FBC, maar juist door concepten als de bitterballenronde kom je te spreken met mensen die je niet of nauwelijks kent. Dat maakt het heel nuttig om hier te zijn.’

Hoog bezoek uit België
De Sales Managers van Feyenoord ontvingen tijdens de FBC Netwerkborrel ook een tweetal bijzondere gasten uit België. De Commercieel Managers van voetbalclubs KVC Westerlo en Royal Antwerp FC deden in Rotterdam inspiratie op voor hun eigen businessclubs in België. ‘We hebben net als Feyenoord financieel zware tijden achter de rug’, zegt Thomas Broeckaert van Royal Antwerp FC. ’We hebben de afgelopen jaren veel moeten saneren, maar zijn nu op de weg terug. We hebben de salesafdeling nieuw leven ingeblazen en zijn onlangs begonnen met onze eigen businessclub. De businessclub van Feyenoord is een goed voorbeeld van hetgeen wij willen bereiken.’

Agenda
Het eerstvolgende evenement van de Feyenoord Business Club is het bezoek aan de voorstelling ‘De Marathon’ in het Nieuwe Luxor op donderdag 23 maart 2017, gevolgd door het FBC Netwerkontbijt op dinsdag 4 april 2017.

  • FBC