Fanshop
Fanshop
20131028_opel_doek_nws

Opel schenkt Feyenoord-doeken aan TIFO Rotterdam

Het sfeerteam van TIFO Rotterdam heeft zondag voorafgaand aan de wedstrijd van Feyenoord tegen Heracles Almelo twee metersgrote spandoeken overhandigd gekregen van hoofdsponsor Opel. Op beide doeken is een afbeelding van een Feyenoord-shirt te zien. De doeken zijn tijdens de Open Dag getekend door honderden supporters, terwijl afgelopen vrijdag ook alle spelers van de eerste selectie van Feyenoord hun handtekening hebben gezet. Zondag tijdens de officiële overhandiging zetten ook Ben Wijnstekers en Feyenoord-ambassadeur Gerard Meijer hun krabbel op één van de banners.

Volgens Opel is het schenken van de doeken een mooie manier om als hoofdsponsor iets voor de supporters te kunnen betekenen. ‘Wij willen als hoofdsponsor niet alleen het eerste elftal en de jeugd van Feyenoord steunen, maar ook iets doen voor de supporters’, vertelde Jeroen Maas, manager Public Relations. ‘Het schenken van deze doeken is één van de manieren waarop we de interactie zoeken met de fans. Het leuke is dat normaal gesproken supporters hun handtekening vragen aan de spelers, maar dat dit shirt juist is getekend door de supporters zelf.’

TIFO Rotterdam liet weten zeer blij te zijn met de doeken. ‘We zijn Opel hier zeer dankbaar voor’, vertelde Franny van den Beemt. ‘Het is mooi om te zien dat Opel niet alleen de club zelf, maar ook ons als supporters steunt.’

‘Voor ons is het daarnaast belangrijk dat deze doeken echt Feyenoord uitstralen, met een grote afbeelding van het shirt erop’, voegde René de Lange daaraan toe. ‘Wij kunnen hiermee zeker goed uit de voeten.’

De door Opel geschonken doeken waren tijdens de wedstrijd tegen Heracles nog niet te zien, omdat het te hard waaide in De Kuip waardoor gevaarlijke situaties konden ontstaan. ‘We bewaren de doeken daarom voor een andere thuiswedstrijd van dit seizoen’, vertelde De Lange. ‘Welke thuiswedstrijd dat wordt, is nog een verrassing.’