Fanshop
Fanshop
VISUALMETRO

Metro nieuwe mediapartner Feyenoord

Metro is vanaf volgend seizoen mediapartner van Feyenoord. Metro en de club zijn het eens geworden over een vijfjarige samenwerkingsovereenkomst die per 1 juli aanstaande zal ingaan.

Het mediapartnership met Feyenoord behelst afspraken over commerciële zaken waaronder het gezamenlijk opzetten van (lezers-)acties, het beschikbaar stellen van advertentieruimte aan de club en het samen organiseren en succesvol uitrollen van evenementen.

De afgelopen jaren was het AD mediapartner van Feyenoord. Dat door de stadionclub nu is gekozen voor Metro heeft volgens Commercieel Directeur Mark Koevermans te maken met de uit het aanbod sprekende nadrukkelijke wens van Metro om zich aan Feyenoord te verbinden. ‘De samenwerking met het AD binnen het mediapartnership is altijd goed geweest. In de wetenschap dat de overeenkomst met het AD afliep heeft Metro zich echter gemeld met een voorstel dat  substantieel beter voor de club is. Vandaar dus nu de overstap naar Metro.’

Volgens Koevermans zijn onder meer afspraken gemaakt over zaken als uitgebreide mogelijkheden tot adverteren door Feyenoord in de krant en op websites en het samen opstarten van exclusieve lezersacties. De journalistieke berichtgeving valt traditioneel buiten de afspraken van het mediapartnership. ‘Los van de overeenkomst heeft Metro wel aangegeven vanaf komend seizoen aanzienlijk meer redactionele aandacht aan Feyenoord te gaan geven dan nu al het geval is. Zo komt er een tweewekelijkse samenwerkingspagina vol met ander nieuws dan alleen over de verrichtingen van het eerste elftal. De jeugd en de rol die Feyenoord met haar talrijke MVO-projecten speelt in de maatschappij zullen hier bijvoorbeeld worden belicht. En dat juichen wij uiteraard alleen maar toe’, aldus Koevermans.

Middels dit mediapartnership weet Metro de Feyenoord-supporter optimaal te bedienen, gezien de aanwezigheid van Metro op alle NS-stations in Nederland. Om nog zichtbaarder te zijn voor de supporters in Rotterdam zal Metro in en rond De Kuip en in de Fanshops extra distributiepunten inrichten. Simon de Best, Sales Directeur van Metro, is blij met de aanstaande samenwerking met Feyenoord. ‘Metro bereikt dagelijks 1,3 miljoen lezers verspreid door heel Nederland. Dit mediapartnership past dan ook perfect in onze strategie en de wens om ons nog nadrukkelijker te profileren als een ooit in Rotterdam begonnen krant met inmiddels groot landelijk bereik en forse ambities.'