Koevermans commercieel manager van het jaar
De initiatiefnemers (Life After Football en Masters of LXRY in samenwerking met Voetbalzaken.nl) spraken vooral vol lof over de creativiteit en lef van Koevermans en Feyenoord op commercieel gebied. Binnen het tijdbestek van een jaar haalde de club onder zijn commerciële leiding OPEL binnen als nieuwe hoofdsponsor en kon het al officieel aankondigen dat adidas met ingang van het seizoen 2014-2015 terugkeert op het wedstrijdshirt van Feyenoord. Bovendien introduceert de club met de komst van het sportmerk een voor Nederlandse clubs nog uniek innovatief distributiemodel waarbij de kledingproducten met ingang van volgend seizoen exclusief verkrijgbaar zijn via de officiële Feyenoord-verkoopkanalen, met een flink hogere marge voor de club tot gevolg.
Koevermans, die tussen de andere genomineerden commercieel managers Edward van Wonderen (PEC Zwolle) en Robbert Klaver (FC Groningen) als winnaar uit de bus kwam, benadrukt dat hij vooral erg trots is op de teamprestatie. ‘Dit is een prijs die weliswaar aan mij wordt gegeven maar waar alle medewerkers, waaronder het hele sales- en sponsorteam, tot aan de directie best een beetje trots op mogen zijn. Met z’n allen hebben we de afgelopen jaren hard gewerkt om ondanks de tegenwind van de lastige economische tijden Feyenoord stappen te laten zetten. Dat de club ook sportief gezien weer goed meedraait, heeft hier zeker ook een grote positieve bijdrage aan geleverd.’
Naast de onderscheiding voor beste Commercieel Manager van Nederland werden ook de prijzen voor beste Business Club en beste Sponsor van Nederland uitgereikt. Die gingen naar respectievelijk FC Twente en AEGON.