Fanshop Tickets
Fanshop Tickets
Websitebanner

Groot interview met Berghuis in Feyenoord Magazine

Leden van Het Legioen ontvangen vandaag (vrijdag) het nieuwe Feyenoord Magazine in hun brievenbus. In het negende nummer van dit seizoen onder meer een groot interview met Steven Berghuis en veel aandacht voor de maatschappelijke kant van de club Feyenoord, deelnemer aan de #MorethanFootball actieweken.

Steven Berghuis is – afgemeten aan zijn doelpunten aan assists – bezig aan het beste seizoen uit zijn carrière. Toch is er bij de aanvaller weinig ruimte voor voldoening. ‘Ik denk dat we vooral veel moeten leren van dit seizoen’, stelt hij. ‘De positie op de ranglijst valt niet goed te praten, zo simpel zie ik dat.’

‘Net een lekker wijf’
Ook Herman den Blijker geeft zijn ongezouten mening over Feyenoord, volgens de bekendste chef-kok van Nederland ‘net een lekker wijf’. ‘De ene keer hou je ervan, de andere keer haat je haar. En elke keer blijf je terugkomen, of het team nou presteert of niet’, legt Den Blijker uit. Verder gaat Rob Jacobs op bezoek bij Gerard Meijer, beantwoordt Dylan Vente vragen van Het Legioen en is er een voorpublicatie uit het boek ‘Buitenkant Links’ over Willem van Hanegem.

In het nieuwe magazine kom je ook alles te weten over Feyenoord als opleidingsclub, maar dan buiten het veld. Met inmiddels meer dan honderd stages per jaar, een eigen keuzevak en een samenwerking met de Erasmus Universiteit kunnen steeds meer studenten hun opleiding extra kleur geven in De Kuip. Zo is Feyenoord niet alleen actief op het voetbalveld, maar is de club ook een stageplek en onderzoeksterrein voor studenten.

Stagiairs heel belangrijk
‘We kunnen niet meer zonder die stagiairs’, zegt Carla Lagendijk, teamleider werk & onderwijs van Feyenoord. ‘Bij de Feyenoord Street League organiseren stagiairs bijvoorbeeld alle activiteiten op wijkniveau en leggen zij contacten met ouders. Zij zijn op die manier heel belangrijk voor ons, terwijl wij andersom de stagiairs heel veel kansen bieden om zichzelf te ontwikkelen. We willen graag onze kennis en expertise delen.’

Jeremy Sno droomde lang van een toekomst als voetballer in De Kuip, maar koos uiteindelijk voor een leven in het theater en voor de camera en kwam op die manier alsnog bij Feyenoord terecht. Hij heeft veel te maken met een hoop stagiairs van Feyenoord, want hij is de presentator van de Feyenoord Street League. ‘Het is tof om op die manier een voorbeeldfunctie voor de jeugd te kunnen hebben’, zegt Sno in een interview.

Dit en nog veel meer lees je in de nieuwe editie van Feyenoord Magazine, die deze week op de mat valt bij alle leden van Het Legioen en los verkrijgbaar is in de Feyenoord Fanshop en in de winkel voor € 3,99. Ook elf keer per jaar Feyenoord Magazine ontvangen? Sluit je dan aan bij Het Legioen via www.hetlegioen.nl