Fanshop Tickets
Fanshop Tickets
Coolsingel-79

Feyenoord wint Marketing Award Rotterdam 2017

Feyenoord heeft dinsdag de Marketing Award Rotterdam van 2017 gewonnen. Algemeen directeur Jan de Jong en voormalig aanvoerder Dirk Kuyt ontvingen de prijs tot hun eigen verrassing uit handen van burgemeester Ahmed Aboutaleb tijdens de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Rotterdam.

De Marketing Award Rotterdam wordt jaarlijks uitgereikt aan iemand die het afgelopen jaar een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het imago van de stad. Volgens de jury zorgde Feyenoord met het kampioenschap in 2017 voor hét hoogtepunt van Rotterdam: 'De club hield de stad weken, zo niet maandenlang in de ban. De spelers wisten ongekende emoties onder Rotterdammers los te maken. En zorgden er daarmee zelfs voor dat in het hele land mensen met Rotterdam meeleefden', zo concludeerde de jury.

Het team van Feyenoord onder leiding van trainer Giovanni van Bronckhorst staat bovendien, oordeelde de jury, symbool voor de kracht van Rotterdam: nooit opgeven, altijd weer herpakken en blijven knokken omdat je gelooft dat je het kan. Het kampioensfeest belichaamde volgens de jury de kracht en energie van het huidige Rotterdam. Feyenoord heeft Rotterdam met het landskampioenschap daarmee vorig jaar 'op een unieke en ongelooflijk positieve manier op de kaart gezet'.

Over de Marketing Award Rotterdam
De Marketing Award Rotterdam werd voor de zeventiende keer uitgereikt tijdens de nieuwjaarsborrel van gemeente Rotterdam. De jury bestond dit jaar uit Roland Wondolleck (oud winnaar Marketing Award Rotterdam – Oeuvre Prijs), Hans den Oudendammer (Rotterdam Topsport),  Marieke Klösters (gemeente Rotterdam, Merkalliantie Rotterdam), Richard van der Eijk (Havenbedrijf - Merkalliantie Rotterdam), Pieter Kuijt (EUR – Merkalliantie Rotterdam), Jonas Martens (R’damse Nieuwe) en Jannelieke Aalstein (Juryvoorzitter, Rotterdam Partners - Merkalliantie Rotterdam).