Fanshop Tickets
Fanshop Tickets
DSC_1985

Feyenoord strategisch partner van Delhi Dynamos

Feyenoord is officieel als strategisch partner verbonden aan de Delhi Dynamos, een van de acht teams in de nieuw te vormen India Super League. Donderdag werden zowel het nieuwe team als het partnership op grootse wijze gelanceerd in de Indiase hoofdstad. Feyenoord zal als partner Delhi Dynamos bijstaan als technisch adviseur. De bedoeling is dat Feyenoord op termijn ook een ondersteunende rol zal gaan spelen bij de ontwikkeling van Delhi’s eigen voetbalacademie.

Ruim 24 TV-stations en zo’n 140 kranten waren donderdag aanwezig bij de lancering van de Delhi Dynamos in het Jawaharlal Nehru stadion. Dat tekent het enorme potentieel in het op een na meest bevolkte land ter wereld, waar een nationale voetbalcompetitie tot nog toe niet van de grond kwam. Met de India Super League, een megaproject dat nog het best vergelijkbaar is met de MLS in Amerika, moet daar nu verandering in komen. Een aantal grote bedrijven heeft een commitment afgegeven voor tien jaar.

Sameer Manchanda, eigenaar van moederbedrijf DEN Networks en de Delhi Dynamos, sprak de wens uit om samen met Feyenoord aan een leidend team te kunnen bouwen: ‘We willen een team neerzetten dat inspireert en de hoop en ambities van onze stad vertegenwoordigt. Daarom zijn we op zoek gegaan naar de beste partner die er te vinden is. Na het afgelopen WK kan niemand om Feyenoord Rotterdam heen als het om talentontwikkeling gaat, dus de keuze was eenvoudig. Feyenoord zal ons bijstaan bij de overall ontwikkeling van de club en het technisch beleid.‘  

Namens Feyenoord was manager internationale relaties Gido Vader aanwezig bij de presentatie. ‘Het is voor Feyenoord een prachtige kans om geassocieerd te worden met de Delhi Dynamos en om dit avontuur in India aan te gaan’, zei hij. ‘De mogelijkheden in dit land zijn onbeperkt en de exposure die we hier voor de club genereren is enorm. Wie weet waar dat allemaal nog toe kan leiden? Voor nu kijken we er naar uit om moederbedrijf DEN Networks te ondersteunen bij het creëren van een team waar de stad trots op kan zijn en om op termijn een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van het Indiase voetbal.’  

De India Super League zal naar verwachting eind september van start gaan. De eerste editie van de nieuwe nationale competitie duurt slechts drie-en-een-halve maand, maar het is de bedoeling dat met de jaren zowel het aantal clubs als de lengte van het seizoen zal toenemen.