Fanshop
Fanshop
metro-1

Feyenoord en Metro kijken uit naar samenwerking

In de persruimte van De Kuip waren woensdagavond louter gelukkige gezichten te ontwaren. Dat had alles te maken met de handtekeningen die directielid Mark Koevermans namens Feyenoord en Jayne Forrester, commercieel directeur van Metro, op papier hadden gezet. Met het ondertekenen van een vijfjarige verbintenis, ingaande per 1 juli aanstaande, is Metro officieel de nieuwe mediapartner van Feyenoord, een partnership waarover beide partijen het vorige maand al eens werden. ‘We kijken uit naar een fantastische samenwerking’, sprak een tevreden Koevermans.

Volgens Jayne Forrester passen Feyenoord en Metro uitstekend bij elkaar. ‘We zijn beiden van oorsprong Rotterdamse partijen’, legde ze uit, kort nadat de contracten waren ondertekend en door alle aanwezigen werd getoast op een succesvolle samenwerking. ‘Bovendien heeft Metro een landelijke uitstraling, terwijl Feyenoord-supporters verspreid over het hele land te vinden zijn. Sinds bekend is geworden dat wij ons per 1 juli de nieuwe mediapartner van de club mogen noemen, hebben we enorm veel positieve reacties ontvangen. We zijn ontzettend trots en geloven in dit partnership.’

Op de vraag wat Feyenoord-supporters zoal mogen verwachten en zullen merken van de samenwerking met Metro, kon Forrester het volgende vertellen. ‘De redactionele aandacht voor Feyenoord zal flink toenemen. Tevens wordt om de twee weken een groot deel van de krant gereserveerd voor Feyenoord-gerelateerde artikelen. Zie het als een soort eigen domein van de club, waarin ook plaats is voor berichtgeving die los staat van de verrichtingen van het eerste elftal. Zo gaan we bijvoorbeeld aandacht besteden aan de maatschappelijke activiteiten van de club, terwijl we op sociale media ook de interactie met supporters willen opzoeken.’

Forrester maakte in de persruimte, waar normaliter op wedstrijddagen de media zich verzamelen en interviews plaatsvinden, deel uit van een grote delegatie die namens Metro naar De Kuip was gekomen. ‘Dat onderstreept het enthousiasme dat deze samenwerking bij ons teweeg heeft gebracht’, zei hoofdredacteur Robert van Brandwijk. ‘Voor Metro is het partnership met een grote club als Feyenoord niet alleen heel belangrijk, maar ook een mooie kans. Ons doel om te groeien tot een dominanter merk past bij de ambities die Feyenoord uitstraalt. We bruisen van energie en creativiteit om met elkaar aan de slag te gaan.’

Vanuit Feyenoord wordt de samenwerking met Metro als nieuwe mediapartner met veel vertrouwen tegemoet gezien, zo liet commercieel directeur Mark Koevermans weten. ‘Tijdens de gesprekken die we met elkaar hebben gevoerd, waren we van begin af aan zeer onder de indruk van de professionaliteit van Metro. Ze hebben echt werk gemaakt van hun presentaties en zitten vol nieuwe, spannende ideeën. Daarom kijk ik uit naar een fantastische samenwerking, die we absoluut tot een succes gaan maken.’