Fanshop Tickets
Fanshop Tickets
contr%20hdi-2

Feyenoord en HDI-Gerling verlengen partnership

Het partnership tussen Feyenoord en HDI-Gerling is met drie jaar verlengd. Beide partijen zetten woensdag in de perszaal van De Kuip de benodigde handtekeningen op papier, waarmee de overeenkomst officieel werd bekrachtigd. HDI-Gerling, een schadeverzekeringsmaatschappij voor de zakelijke sector met het hoofdkantoor voor Nederland in Rotterdam en een nevenvestiging in Amsterdam, is sinds september 2011 als strategische partner aan Feyenoord verbonden.

Ondanks het feit dat Feyenoord in 2011 zowel in sportief als financieel opzicht in zwaar verkeer verkeerde, sprak de verzekeringsmaatschappij destijds middels een eerste samenwerkingsovereenkomst haar vertrouwen in de club uit. ‘Een mooi gebaar, waarmee zij aangaven veel vertrouwen te hebben in het beleid van de club’, reageerde directielid Mark Koevermans, die namens Feyenoord zijn handtekening onder de verbintenis had gezet. ‘HDI-Gerling heeft daarmee bijgedragen aan de gezondmaking van de club. Daar hebben we veel respect en waardering voor en we zijn ontzettend blij dat de samenwerking met drie jaar wordt gecontinueerd. In Nederland is HDI-Gerling wellicht niet bij iedereen bekend, maar het bedrijf behoort tot de grootste zakelijke verzekeraars ter wereld en mag zich wereldwijd een goed en sterk merk noemen’.

Het verder vergroten van de naamsbekendheid in Nederland is voor HDI-Gerling een van de voornaamste speerpunten voor de komende jaren, zo liet commercieel directeur Robbert Duvalois in De Kuip weten. ‘Dat is voor ons een van de redenen dat we het partnership met Feyenoord hebben verlengd’, lichtte hij toe. ‘Ook onderzoeken we de mogelijkheden om in de toekomst de maatschappelijke activiteiten van de club nog intensiever te ondersteunen. Zo hebben we een aandeel gehad in de aanleg van het Pole Soccer veld op Varkenoord, dat door een bedrijf waarvan Pim Blokland (RvC-lid Feyenoord, red.) mede-eigenaar is, ter beschikking is gesteld aan de jeugdopleiding van de club. Deze Pole Soccer velden worden  tevens ingezet voor maatschappelijke projecten om het sporten van kinderen te bevorderen.’

Duvalois zag Feyenoord de afgelopen drie jaar groeien op het sportieve vlak en zodoende terugkeren aan de top van Nederland. ‘Toch was de situatie waarin de club drie jaar geleden verkeerde geen reden om af te zien van een samenwerking. Feyenoord is een groot instituut, dat is in het verleden vaak genoeg bewezen. Het vertrouwen dat wij vanaf de eerste dag hebben uitgesproken, is door de club nooit geschaad. Het sportieve succes van de laatste seizoenen trekt aan en als bedrijf verwachten wij mee te kunnen liften op deze ontwikkeling. Zo is bijvoorbeeld de Feyenoord Business Club voor ons een ideaal middel om nauw contact te onderhouden met bestaande relaties en nieuwe klanten te binden. We zijn heel tevreden met het verlengen van dit partnership.’