Fanshop Tegemoetkoming
Fanshop Tegemoetkoming
De Club

Campagne-throwback: ‘Olli’ met a.s.r en Diergaarde Blijdorp

In de afgelopen jaren zijn verschillende partnercampagnes voorbijgekomen die Feyenoorders niet snel meer zullen vergeten. Daarom blikken we de komende weken elke donderdag terug op  de meest memorabele samenwerkingen. We trappen af met Olli: een van de bekendste campagnes uit de Feyenoord-historie.

Diergaarde Blijdorp mocht in 2013 rekenen op een enorm sympathieke actie van a.s.r., toenmalig hoofdpartner van Feyenoord. Het laatste half jaar hoofdpartnership van Feyenoord werd door de verzekeraar geschonken aan de Rotterdamse diergaarde als steuntje in de rug. Daarmee prijkte ‘Diergaarde Blijdorp’ een half seizoen op de borst van het Feyenoord-thuisshirt.

De dierentuin kon in die tijd wel wat publiciteit gebruiken, want het beleefde op dat moment namelijk moeilijke tijden door gekorte subsidie en teruglopende bezoekersaantallen. Dit was aanleiding voor verzekeringsmaatschappij a.s.r. om terug te gaan naar de basis van verzekeren, namelijk: het helpen van mensen en bedrijven.

Bekijk de succesvolle commercial in de videospeler.