Campagne Opel en Feyenoord wint prestigieuze prijs
Op de dag van de Klassieker in november droegen honderd Feyenoord-supporters een hartslagmeter, om te meten wat echte spanning doet met een mens. Tijdens de wedstrijd (uitslag 1-1) hadden de supporters gemiddeld een hartslag van 91 slagen per minuut. De hoogste hartslag werd die dag gemeten bij oer-Feyenoorder Ben Wijnstekers en RTV Rijnmond-verslaggever Jan Dirk Stouten: 173 slagen per minuut.
Opel en Feyenoord vroegen met deze bijzondere actie aandacht voor de samenwerking met de Hartstichting. Elke dag overlijden in Nederland 35 mensen aan een hartstilstand buiten het ziekenhuis. De Hartstichting heeft als doel om iedereen in Nederland binnen zes minuten te kunnen helpen bij een hartstilstand. Reanimatie en de inzet van een AED binnen zes minuten biedt de grootste kans op overleving. Jaarlijks kunnen hiermee zo’n 2.500 levens worden gered. Om dit voor elkaar te krijgen, zijn minimaal 170.000 burgerhulpverleners nodig (1% van de Nederlandse bevolking) in het oproepsysteem, goed verspreid over het land, die in geval van nood een buurtbewoner direct kunnen helpen. Opel helpt samen met Feyenoord sinds november 2014 de Hartstichting om het aantal inschrijvingen te verhogen.
De uitvoering van de actie lag in handen van sportmarketingbureau Triple Double en PR-bureau BijlPR.
Meer informatie over de samenwerking is te vinden op www.opel.nl/voorhetleven.