Fanshop
Fanshop
image1

Business Award 2014 voor Feyenoord Business Club

De Feyenoord Business Club (FBC) mag zich de beste Business Club van Nederland van het jaar 2014 noemen. Dit is maandagmiddag bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de Football Business Awards, een initiatief van Life After Football (LAF) is samenwerking met Masters of Luxury Business Monday. Het is de tweede keer dat deze prijs wordt uitgereikt. Vorig jaar ging de onderscheiding naar de Business Club van FC Twente, terwijl Mark Koevermans destijds een Business Award ontving voor beste Commercieel Manager van Nederland.

De prijs voor de beste Business Club werd maandag in de RAI in Amsterdam in ontvangst genomen door Dennis van Keulen, Manager Sales bij Feyenoord, uit handen van onder meer oud-Feyenoorder en LAF-oprichter Regi Blinker. De voormalige vleugelaanvaller sprak daarbij zijn bewondering uit over de FBC, ook omdat Feyenoord van ver moest komen en de voorbije jaren op zowel sportief als zakelijk gebied een duidelijke inhaalslag heeft gemaakt.

Van Keulen noemde de onderscheiding een bevestiging van de goede weg die Feyenoord op zakelijk gebied is ingeslagen. ‘Nadat we vorig jaar met Opel en dit seizoen met adidas op sponsorvlak al twee grote namen aan de club konden verbinden, hebben we tijdens afgelopen jaar ook met de Business Club grote stappen gemaakt. Zo zijn we bijvoorbeeld gegroeid naar een totaal aantal van 750 leden.’

‘De ontwikkeling van de Feyenoord Business Club beperkt zich niet tot alleen relatiemarketing’, vervolgt Van Keulen. ‘We investeren veel tijd in onze zakelijke partners, met onder meer diverse netwerkbijeenkomsten per seizoen en het exclusief organiseren van Europese reizen. Daarbij zie je dat er onderling veel nieuwe zakelijke contacten worden gelegd, maar ook vriendschappen worden gesloten.’

Dat Feyenoord als club ook op zakelijk terrein groeiende is, is volgens Van Keulen niet vanzelfsprekend. ‘Gezien de huidige markt is het voor een aantal andere clubs lastig om op zakelijk niveau stappen voorwaarts te maken. Daarom is deze prijs ook een groot compliment aan ons volledige salesteam. Uiteraard hopen we ook komend jaar weer te blijven groeien.’