Fanshop
Fanshop

WEBSITE WEER BEREIKBAAR

Feyenoords officiële website is direct na afloop van de competitie-wedstrijd Feyenoord-FC Utrecht massaal bezocht. Er kwam hierbij een software probleem aan het licht, welke de systeemontwerpers niet hadden voorzien. Hierdoor was het vrijwel onmogelijk om op een gebruiksvriendelijke manier de site te bezoeken. Daarom is direct besloten de site uit de lucht te halen, totdat een optimaal bezoek kon worden gegarandeerd.
“Dat was natuurlijk een hele moeilijke keuze, maar we hebben dat moeten doen om in relatieve rust aan het probleem te werken waarmee wij zondag geconfronteerd werden. Zondag kreeg de site ruim 100.000 hits op de openingspagina te verwerken. De server heeft dit kunnen verwerken, maar door een technisch probleem, was de snelheid minimaal en dat leverde begrijpelijk veel irritaties op bij de gebruikers,” aldus Edward van Wonderen. “Dit technische probleem hebben wij verholpen en daarna is hard gewerkt om tot een structurele oplossing te komen. Daarna hebben wij een stap verder willen gaan, om nog meer zekerheid te krijgen over de betrouwbaarheid van ons systeem. Heel veel supporters kunnen nu gelijktijdig de site bezoeken”. “Supporters hebben ons, ondanks de stop op de openingspagina, toch weten te vinden en dat heeft ons de afgelopen week de nodige informatie opgeleverd over de betrouwbaarheid van onze oplossing. Zonder het te weten hebben zij dus mee geholpen aan het herstel” “Het blijft natuurlijk internet en dat is op sommige momenten trager dan op andere momenten; het werkt de ene keer beter dan de andere keer, maar de stabiliteit van onze omgeving is verbeterd en het technische probleem van zondag is verholpen”.