Fanshop
Fanshop

SAMENWERKINGSVERBAND MET OMIYA ARDIJA

Feyenoord heeft voorlopig voor twee-en-een half jaar een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de Japanse voetbclub Omiya Ardija. Het is de bedoeling dat Feyenoord Omiya Ardija terzijde gaat staan op technisch en beleidsmatig gebied, terwijl de Japanse club een verlengstuk van Feyenoords opleiding zou kunnen worden.
‘Omiya Ardija wil één van de toonaangevende clubs van Japan worden’, legde Feyenoords Marketing Manager Chris Woerts uit. ‘Wij zullen ze op alle mogelijke manieren terzijde staan om die droom uit te laten komen. Tegelijkertijd kunnen zij voor ons natuurlijk een belangrijke rol vervullen waar het de doorstroming van Japanse talenten betreft.’ Namens Omiya Ardija Football Club toonde voorzitter Kazuo Ohki zich verheugd over de aanstaande samenwerking. ‘Ik waardeer het zeer dat een van de beroemdste clubs van de wereld en een met zo’n rijke historie met ons wil samenwerken. Ik verwacht dat de samenwerking de grenzen tussen onze landen zal overstijgen.’ Omiya Ardija speelt momenteel nog in de 2e Japanse divisie, maar hoopt dankzij de samenwerking te kunnen promoveren, zo legde general manager Eijun Kiyokuma uit: ‘Laat ik eerst zeggen dat ik heel erg blij en trots ben met dit partnership. Met hulp van de know-how waarover Feyenoord beschikt, willen we graag promoveren naar de J-League. En als we nog verder kijken, dan streven we naar een status als nummer één van het totale Aziatische voetbal.’ De samenwerking met Omiya Ardija (letterlijk vertaald: het ‘gordeldier’ van Omiya) is tot stand gekomen via NTT/DoCoMo. Feyenoords nieuwste sponsor is al langer geldschieter bij de tweede club van Saitama.