Fanshop Tickets
Fanshop Tickets

AJAX - FEYENOORD IN EGYPTE?

Woensdag verschijnt in voetbalweekblad Voetbal International een interview met Chris Woerts. In de serie ‘visionairs’ mag Feyenoords marketing manager zijn visie op de gang van zaken in de voetballerij geven en verklaart hij de initiatieven die Feyenoord op marketing gebied ontplooit. Daarnaast doet hij een opvallende voorspelling over de toekomst van de Champions League.
Het oordeel van Woerts over de voetballerij laat niets aan duidelijkheid te wensen over. ‘Het is een vrij conservatief en in zichzelf gekeerd bolwerk', zegt hij in Voetbal International. 'De meeste clubs huilen maar mee met de wolven in het bos, roepen ach en wee dat het zo slecht gaat en doen er vervolgens niets aan. Een onderneming moet ondernemen, initiatieven ontplooien, maar het gros van de clubs bang voor vernieuwing’. Toch zal dat in toekomst gaan veranderen, voorspelt de marketing manager in het voetbalweekblad. ‘Waarom speelt de Major League Basketball twee wedstrijden in Japan? Waarom komen de Atlanta Braves waarschijnlijk volgend jaar naar Nederland? Om binding te creëren. Die kant gaat het met het voetbal ook op’. ‘Wat mij verbaasde is dat niemand op het idee is gekomen om de wedstrijd om de Nederlandse Supercup waar toch al zo'n gedoe om was, op te pakken en in een land af te werken waar het Nederlandse voetbal populair is. Zoals de Italiaanse Supercup in Amerika 52.000 mensen trok. Zoals we Ajax-Feyenoord als vriendschappelijke wedstrijd in Egypte hadden kunnen spelen als Mido bij Ajax was gebleven. Dat wordt de ontwikkeling’. ‘Over een paar jaar worden poule-wedstrijden van de Champions League in Rio de Janeiro of Tokyo gespeeld. Japan behoort tot de zeven of acht grootste investeerders van de Champions League. Op termijn is het onverkoopbaar om daar met je evenement fysiek níet aanwezig te zijn.'