Fanshop
Fanshop

FEYENOORD TV STRAKS OOK DAGELIJKS VIA KPN

Feyenoord is een van de drie topclubs die een exclusieve samenwerking is aangegaan met KPN om volgend seizoen club TV via internet aan te bieden. De andere clubs zijn Ajax en PSV. Abonnees van KPN´s IPTV krijgen vanaf dat moment de gelegenheid zeven dagen per week het nieuws, de wedstrijden en de achtergronden bij het nieuws van hun club te volgen. Oud-spits Peter Houtman wordt een bepalend gezicht van het dagelijkse Feyenoord programma. Daarnaast zal Feyenoord ook volgend seizoen doorgaan met het produceren van het traditionele televisiemagazine voor RTL5 en TV Rijnmond.

Tijdens een persbijeenkomst woensdag spraken de directieleden van de voetbalclubs, Chris Woerts van Feyenoord, Maarten Fontein van Ajax, en Rob Ribbers van PSV, over een nieuwe stap op de ingeslagen weg na bijvoorbeeld clubbladen en websites. ‘Feyenoord hecht er traditioneel veel waarde aan om zijn supporters zo breed mogelijk te informeren over het reilen en zeilen van hun club, om zo de hechte onderlinge band te handhaven en waar mogelijk zelfs te versterken. Dat was zes seizoenen geleden ook één van de redenen om het succesvolle Feyenoord TV magazine te introduceren op de Nederlandse televisie’, zei Woerts tijdens die gelegenheid.
‘Inmiddels zijn de media activiteiten van Feyenoord aanzienlijk gegroeid. De eigen redactie produceert niet alleen een tweewekelijks televisiemagazine voor de nationale markt, maar is ook internationaal zeer actief. Na al eerder een aantal seizoenen special interest programma´s te hebben gemaakt voor Japanse en Koreaanse televisiezenders (‘Shinji´s Adventure’ en ‘Song´s Adventure’) is het de afgelopen seizoenen ook verantwoordelijk voor een reeks uitzendingen op de Egyptische televisie (‘Ghaly´s Adventure’). Dit alles om zowel nationaal als internationaal het publiek zo breed mogelijk te informeren over de club Feyenoord en zijn spelers.’

‘KPN Internet Club TV is een nieuwe stap op die ingeslagen weg. Ook dit initiatief heeft tot doel de supporter nog meer te betrekken bij de club, dan nu al het geval is. Om die reden is ook gekozen om inhoudelijk vooral te focussen op de toegevoegde waarde die het beschikken over een eigen, professioneel opererend media-apparaat heeft.’

‘Feyenoord wil Club TV vooral benutten om de supporters een blik achter de schermen van hun favoriete club te gunnen. Hoewel de actualiteit altijd het uitgangspunt is bij het samenstellen van de programma´s, zal er geen poging worden gedaan te concurreren met de (eigen) media in het brengen van nieuws. Liever richt Feyenoord zich op de unieke mogelijkheden die de eigen media redactie zich in de loop der jaren heeft verworven. Dat betekent deuren openen die voor anderen gesloten blijven, dicht op de huid van de spelers verblijven en altijd de juiste toon vinden die past bij de belevingswereld van de Feyenoord fans.’
  
‘Club TV heeft ook in breder verband een toegevoegde waarde. Het is als geen ander medium in staat om van binnenuit een beeld te schetsen van een betaald voetbal organisatie. In combinatie met de traditionele media, helpt dat de supporter zich een uitgebalanceerde mening te vormen. Daarnaast stelt het de fans in staat zijn of haar idolen ook eens van een andere kant te leren kennen. Het zal de identificatie met de spelers alleen maar te goede komen en dat is één van de achterliggende doelen van Feyenoord Club TV: het wil de Feyenoord-fans nog nadrukkelijker onderdeel maken van hun club.’

Ludolf Rasterhoff, directeur KPN TV: ‘Wij zijn er bijzonder trots op samen met de drie clubs Club TV te gaan ontwikkelen. Hiermee laten we supporters nog beter bij hun club aansluiten. Onze verwachtingen zijn hoog en wij kijken met veel spanning uit naar de eerste uitzendingen van Club TV, een goed voorbeeld van doelgroep tv, exclusief via ons nieuwe televisienetwerk.’ IPTV van KPN zal bij introductie in het tweede kwartaal van dit jaar bestaan uit een veelvoud aan tv- en radiozenders.