Fanshop Tickets
Fanshop Tickets

FEYENOORD IN AHOY’ GAAT NIET DOOR

Het jubileumevenement ‘Feyenoord in Ahoy’ gaat niet door. De Rotterdamse club heeft het eerste evenement van het jubileumjaar 2008 geschrapt wegens de tegenvallende kaartverkoop. Supporters die in het bezit zijn van een Gouden Jubileumkaart of op een andere manier een kaart hebben gekocht voor het evenement, krijgen het kaartje uiteraard vergoed.
Feyenoord is enkele jaren geleden al gestart om met diverse supportersgroepen te bespreken hoe het honderdjarig jubileum gevierd zou moeten worden. Uit de wensen die naar voren zijn gekomen is gezamenlijk een goed gevulde activiteitenkalender voor 2008 opgesteld. Gedurende het jubileumjaar zullen tal van activiteiten plaatsvinden, zowel in De Kuip als in de stad Rotterdam. Uitgangspunt bij alle jubileumactiviteiten was dat de supporter centraal staat, het jubileum wordt gevierd mét en voor Het Legioen en dat de kosten van het jubileum gedekt moeten worden door de inkomsten.
 
De officiële aftrap stond gepland op zaterdag 19 januari in Ahoy. Het ‘Hart van Feyenoord’, honderd jaar historie in een show vol muziek, licht- en beeldeffecten. De kaartverkoop is dusdanig achtergebleven dat Feyenoord niet uit de kosten komt bij de twee geplande shows.
 
Feyenoord is en blijft een voetbalbedrijf en wil geen financieel risico lopen op een activiteit als ‘Feyenoord in Ahoy’. Vanuit de organisatie en in samenspraak met supporters zijn alle mogelijkheden onderzocht en uitgevoerd om de shows toch te laten slagen, maar dit alles mocht helaas niet baten. In de laatste advertenties is duidelijk gecommuniceerd dat de kaartverkoop op 12 november zou stoppen. Dit omdat Feyenoord afspraken vast moest gaan leggen met onder andere artiesten. Helaas is hierdoor ook de kaartverkoop niet beter gaan lopen, wat geleid heeft tot het annuleren van het evenement.
 
REEDS EEN KAART GEKOCHT?
Alle Gouden Jubileumkaarthouders ontvangen eind deze week een brief met uitleg over terugbetaling. De supporters die via Ticket Service Nederland een kaartje hebben gekocht worden later via de website van Feyenoord geïnformeerd. De groep supporters die via internet een kaart heeft gekocht wordt per e-mail geïnformeerd. Het andere deel, de supporters die via de lokale verkooppunten een kaart hebben gekocht, kan Feyenoord niet persoonlijk bereiken. Zodra er voor hen meer duidelijkheid is over de teruggave van de gemaakte kosten, zal Feyenoord dat op deze website publiceren.