Fanshop
Fanshop

COMMERCIEEL DIRECTEUR WOERTS VERTREKT BIJ FEYENOORD

Chris Woerts (49) heeft besloten Feyenoord te verruilen voor een nieuwe uitdaging. De commercieel directeur verlaat de Kuip per 1 november a.s.. ‘Ik heb er dan meer dan 8 jaar opzitten en ben toe aan een nieuwe uitdaging.’ Welke dat precies gaat worden, wordt pas later bekend gemaakt. ‘Het is de afgelopen jaren hard werken geweest, ik kijk er met veel plezier op terug, maar het is nu tijd voor de volgende stap. Commercieel gezien staat Feyenoord er goed voor, daarom kan ik ook met een gerust hart weg.’
Algemeen directeur Eric Gudde betreurt het vertrek van Woerts maar begrijpt de stap van zijn mede-directielid: ‘Ik begrijp goed dat Chris na 8 jaar toe is aan een nieuwe impuls en werkomgeving. Jammer dat hij vertrekt, maar wij wensen hem alle succes. Hij heeft de afgelopen jaren met volle inzet en toewijding gewerkt aan de groei van de club en daarom gunnen we hem een mooie vervolgstap.’

Woerts begon zijn loopbaan bij Feyenoord in januari 2000. ‘Het is een ongelooflijk boeiende periode geweest ,waar ik met veel plezier op terugkijk. Hoogtepunt op sportief gebied was natuurlijk het winnen van de UEFA Cup in 2002, maar ook op commercieel gebied zijn er in de afgelopen jaren belangrijke stappen gezet. Zo zijn de afgelopen periode de belangrijkste contracten verder uitgebouwd en hebben nieuwe partners zich aan de club verbonden, zoals Samsung en het Havenbedrijf. Het kriebelde al wat langer om iets anders te gaan doen en uiteindelijk heb ik de knoop voor mezelf doorgehakt. Acht jaar in een commerciële functie bij eenzelfde bedrijf is zeker voor mijn doen best lang. Je moet oppassen dat je niet vastroest in je routine, daarom is het nu een natuurlijk moment om iets anders te gaan doen.’

Chris Woerts begon zijn loopbaan als verslaggever bij het Rotterdams Nieuwsblad en vervulde daarna verschillende communicatie en internationale marketing functies bij Heineken (8 jaar) en Coca-Cola (4 jaar). Binnen de Eredivisie C.V (2 jaar) was hij verantwoordelijk voor het afsluiten van o.a. het televisie contract met Talpa en Tele2 en de ontwikkeling en implementatie van het nieuwe sponsormodel.

Op welke wijze het nu ontstane gat bij Feyenoord wordt ingevuld is volgens Gudde nog niet duidelijk. ‘Met alle respect en grote waardering voor wat Chris de afgelopen jaren voor Feyenoord heeft gedaan, gelden ook hier natuurlijk de even oude als ware clichés dat iedereen vervangbaar is en niemand groter is dan de club. Chris’ vertrek komt voor de overige directieleden ook niet als een donderslag bij heldere hemel, omdat hij ons al enige tijd geleden in alle openheid heeft aangegeven binnen afzienbare tijd iets anders te willen gaan doen. Nu het zo ver is, nemen we rustig de tijd om te kijken wat de beste manier is om zijn vertrek op te vangen.’