Fanshop Tickets
Fanshop Tickets

ONTWERPEN NIEUWE WEDSTRIJDSHIRTS BEKEND

Feyenoord en de nieuwe kledingsponsor PUMA hebben maandag de ontwerpen van de nieuwe thuis- en uittenues voor het seizoen 2009/2010 bekend gemaakt. De Rotterdammers zullen volgend seizoen aantreden in een klassiek thuistenue, waarbij vooral de V-vorm rond de hals opvalt. Het uitshirt is qua ontwerp identiek aan het thuisshirt, alleen is de kleurstelling zwart-groen in plaats van rood-wit.



‘Een shirt zegt veel over een team. Dit tenue straalt echt iets uit’, zegt Diego Biseswar. De aanvaller paste de nieuwe ontwerpen samen met Jon Dahl Tomasson, Georginio Wijnaldum en Andwélé Slory. ‘Belangrijkste van een tenue is dat je er lekker in kunt voetballen’, zegt Slory. ‘Dit voelt goed aan en zit lekker. Het zit niet zo strak en dat bevalt me wel.’

De nieuwe tenues zijn tot stand gekomen in samenspraak met de supporters. Die hadden bij de ontwerpers van PUMA de wens neergelegd om de kleur groen terug te laten komen in het uitshirt. Daarnaast is in de kraag van beide shirts het stadslogo van Rotterdam geplaatst. ‘De details die de supporter graag in de tenues wil terugzien, hebben we in de ontwerpen meegenomen’, zegt Sander van Gelder, General Manager van PUMA Benelux. ‘Wij zijn dan ook zeer blij met het uiteindelijke resultaat.’

Feyenoord en PUMA kondigden eerder aan dat zij een langdurige samenwerking aangaan vanaf 1 juli 2009. De Rotterdamse club zal met ingang van het nieuwe voetbalseizoen het gezicht worden voor het sportlifestyle merk in Nederland. Naast deze Nederlandse club heeft PUMA o.a. ook samenwerkingsovereenkomsten met Tottenham Hotspur, VfB Stuttgart, Zenit Sint-Petersburg, de regerend wereldkampioen Italië en diverse Afrikaanse landen waaronder Kameroen, Egypte, Marokko, Ghana en Ivoorkust.

Bekijk hieronder een animatie van de nieuwe ontwerpen.