AL RUIM 26000 SEIZOENKAARTEN VERKOCHT!

Supporters én sponsors blijven massaal achter Feyenoord staan. De stadionclub verkocht al ruim 26.000 seizoenkaarten voor de komende voetbaljaargang. Ook op sponsorgebied lopen de zaken voorspoedig en verwacht Feyenoord binnenkort contracten af te sluiten voor de laatste nog beschikbare business units voor het eerste seizoen onder trainer Mario Been. Daarnaast is Feyenoord een overeenkomst voor 5 maanden aangegaan met oud-Feyenoorder Sjaak Troost. Hij gaat de club helpen bij de zoektocht naar nieuwe geldbronnen.

‘De loyaliteit van het Legioen is gelukkig ook na een moeilijk seizoen onveranderd groot’, stelt algemeen directeur Eric Gudde tevreden vast. ‘Het tekent de grootsheid van de club, de onvoorwaardelijke steun van de gemiddelde supporter en ook de hoop en verwachting dat we het volgend jaar aanzienlijk beter zullen doen.’

De nu lopende jaargang heeft Feyenoord 31.800 seizoenkaarthouders. ‘Zeker is dus al dat we daar minstens weer heel dicht in de buurt gaan komen, als we er al niet overheen gaan’, aldus Gudde. Feyenoord gaat er nu vervolgens aan werken om te zorgen dat ook de houders van de in totaal 900 business seats de club in overgrote meerderheid trouw blijven. De verkoop van deze stoelen in het duurdere segment komt deze maand pas echt op gang.

De club zoekt ondertussen ook volop naar ‘new business’ en heeft daarvoor met succes oud-speler en voormalig directielid Sjaak Troost benaderd. Troost (49) wordt tot en met de zomer extern ingehuurd om op commissie-basis te zoeken naar nieuwe sponsors, business seathouders en mogelijke andersoortige investeerders.

Als verdediger speelde Troost tussen 1978 en 1992 liefst 397 wedstrijden in het eerste elftal van Feyenoord en maakte bovendien deel uit van de selectie van het Nederlands Elftal dat in 1988 het Europees kampioenschap in Duitsland won. Na zijn actieve loopbaan maakte Troost tot september 2006 deel uit van het management en de directie van Feyenoord. De laatste jaren was hij directeur bij een investeringsmaatschappij, om vervolgens per 1 februari 2009 een eigen bedrijf te starten.

‘Ik heb een aantal jaren geleden bewust een uitdaging in het bedrijfsleven aanvaard om mijn horizon en netwerk te verbreden. Dat is leerzaam geweest, maar deed me ook beseffen hoe na Feyenoord mij aan het hart gaat’, aldus Troost. ‘Het zou mooi zijn als ik de komende tijd op deze manier weer iets voor Feyenoord kan betekenen.’

Feyenoords nieuwe commercieel directeur Mark Koevermans is blij dat Sjaak Troost zich de komende maanden vol op Feyenoord wil storten. ‘Zeker in tijden van recessie is het soms al lastig genoeg om als club alle bestaande relaties aan boord te houden. De commerciële afdeling slaagt daar goed in, maar wanneer het economisch tegenzit, bestaat altijd het gevaar dat iedereen zich zo zeer richt op het behouden van bestaande klanten, dat eigenlijk niemand nog de tijd heeft om te proberen ook op creatieve wijze ‘new business’ naar de club te halen. Sjaak kan zich daar nu wel vijf maanden lang volledig op storten. Gezien zijn ervaring en netwerk hebben we er het volste vertrouwen in dat de hernieuwde samenwerking succes op zal leveren.’

Ja, ik ga akkoord Feyenoord.nl gebruikt cookies om de website goed te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om je van relevante advertenties te voorzien.
Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Blijf je onze website gebruiken dan ga je akkoord met het plaatsen van cookies.

Feyenoord Business CLub
INLOG VOOR ONZE LEDEN
WILT U OOK LID WORDEN?
×