Feyenoord ontraadt zelfstandige fondsenwervingsacties

Feyenoord heeft de laatste dagen kennis genomen van diverse initiatieven van supporters en bedrijven om de club te helpen er financieel weer bovenop te komen. Hoewel de club het enthousiasme waarmee deze initiatieven opgestart worden hartverwarmend vindt, wil Feyenoord benadrukken dat deze acties verwarrend werken en zelfs nadelig kunnen uitpakken voor een grote actie die de club zelf in samenwerking met supporters gaat voorbereiden. Feyenoord roept een ieder daarom op om ideeën voor fondsenwerving bij de club te deponeren, maar vooral niet zelfstandig allerlei projecten op te starten. Ook wordt supporters en bedrijven nadrukkelijk ontraden geld te doneren aan deze spontane, buiten Feyenoord om gestarte initiatieven.

Een voorbeeld van een spontane actie is ‘MKB steunt Feyenoord’. Hoewel Feyenoord het gebaar van de initiatiefnemer waardeert en zonder meer uit gaat van louter goede bedoelingen, is de club er toch niet blij mee. ‘En dat geldt voor meer van dergelijke initiatieven. Er worden rekeningnummers geopend, bedrijven benaderd en ga zo maar door. Maar fondsenwerving is gebonden aan complexe regelgeving. En Feyenoord heeft daar geen controle op. De ervaring leert dat één grote, goed opgezette actie uiteindelijk netto meer oplevert dan allerlei goedbedoelde kleine initiatieven. Vandaar dus dat we daarop willen inzetten. Uiteraard vergt dat wel een goede voorbereiding, maar we komen hier zeker binnen enkele weken mee naar buiten. Tot die tijd vragen we iedereen geduld te betrachten, juist in het belang van Feyenoord’, benadrukt woordvoerder Raymond Salomon.

Algemeen directeur Eric Gudde en Pim Blokland informeerden woensdagavond de leden van de Feyenoord Business Club over de kapitaalinjectie van de Vrienden van Feyenoord in de club. Daarbij werden ook ideeën uitgewisseld om te komen tot één grote actie om de club verder uit de schulden te helpen na de miljoeneninjectie van vorige week door de Vrienden van Feyenoord (VvF). De club gaat op korte termijn samen met de VvF in gesprek met onder anderen vertegenwoordigers van de Feyenoord Supportersvereniging en Het Legioen over de beste manier om een wervingsplan op te zetten en uit te rollen. ‘We zijn dus echt volop aan de slag’, aldus Salomon. ‘We hopen dat iedereen nog even geduld betracht en zich dan straks bij dat plan aansluit. Daarmee is Feyenoord uiteindelijk beter af dan met alle goedbedoelde particuliere initiatieven die nu opduiken.’


Feyenoord Business CLub
INLOG VOOR ONZE LEDEN
WILT U OOK LID WORDEN?
×