Fanshop Tickets
Fanshop Tickets

Video: Van Uden: ‘ASR en Feyenoord passen bij elkaar’

Feyenoord TV ging voor de wekelijkse kijkersvraag op bezoek bij Boudewijn van Uden, directeur Marketing en Verkoop van ASR Verzekeringen. Hij gaf antwoord op de vraag waarom ASR Verzekeringen hoofdsponsor is van Feyenoord. Volgens Van Uden, die zelf van kleins af aan supporter is van de club, passen Feyenoord en ASR bij elkaar. ‘Wij willen een open en toegankelijk bedrijf zijn’, zegt hij. ‘Een bedrijf ook waar we ervan houden om de mouwen op te stropen en de dingen te doen die wij beloven. Wij vinden dat Feyenoord daar goed bij past.’
ASR nam in 2009 het sponsorcontract van Fortis over. ‘Maar als bedrijf zijn wij al sinds 1989 sponsor van Feyenoord, toen nog als Stad Rotterdam Verzekeringen’, vertelt Van Uden. ‘Dat werd op een gegeven moment overgenomen door Fortis, dat naamsbekendheid wilde krijgen in Nederland en daarom de sponsoring van Feyenoord overnam. Nadat ASR uit Fortis werd getild en ASR een nieuw merk werd in Nederland, hebben wij de sponsoring voortgezet als ASR.’

De verzekeraar is op meerdere manieren met Feyenoord verbonden. Niet alleen is de naam van ASR Verzekeringen op het shirt te zien, maar ook ontvangt ASR bij alle wedstrijden van Feyenoord verschillende relaties. ‘Daarnaast organiseren we clinics voor kinderen van relaties en in onze commercial zie je Mario Been figureren’, zegt Van Uden. ‘We hebben dus op meerdere manieren een relatie met Feyenoord.’