Fanshop
Fanshop

Aftellen tot de Open Dag: ASR en PUMA

De poorten van De Kuip zijn aanstaande donderdag vanaf 11.00 uur geopend voor de Open Dag 2011. Uiteraard worden hierbij de volledige selectie én de nieuwe trainers Ronald Koeman en Jean-Paul van Gastel gepresenteerd, maar daarnaast zijn er in en om het stadion vele activiteiten te vinden. Feyenoord.nl licht in de aanloop naar de Open Dag een aantal bijzondere acties uit. In deel I: Feyenoords sponsoren ASR Verzekeringen en PUMA.

ASR Verzekeringen
Feyenoords hoofdsponsor ASR Verzekeringen lanceert tijdens de Open Dag van Feyenoord haar nieuwe campagne ‘Wij geven het legioen de ruimte’. ASR stelt hiervoor haar reclameborden in De Kuip beschikbaar aan de supporters, om de club te steunen met positieve supporterskreten. De meest originele en positieve supportkreten van fans zullen elke thuiswedstrijd voorbij komen op de reclameborden. Elke wedstrijd zullen er 32 verschillende supportkreten inclusief afzender te zien zijn.

Supporters kunnen hun kreet vanaf de Open Dag achter laten op een speciale website, die donderdag bekend wordt gemaakt. Op de actiepagina is direct te bekijken hoe de kreet er op de borden langs het voetbalveld in De Kuip uit zal zien. Deelnemers maken bovendien kans op mooie prijzen. Elke thuiswedstrijd verloot ASR maarliefst tien Feyenoord fietsen onder de afzenders van de supportkreten. Tijdens de Open Dag zijn er tevens ASR-voetballen te winnen.

Insturen van kreten kan vanaf de Open Dag op 28 juli tot en met 18 december via de actiepagina. De kreten kunnen vervolgens via Facebook, Hyves en Twitter gedeeld worden met vrienden. Tijdens de Open Dag kunnen supporters in De Kuip kennis maken met de actie van ASR en via aanwezig computers direct hun kreten insturen.



PUMA
Feyenoords kledingsponsor PUMA lanceerde aan het begin van dit seizoen een nieuwe campagne rond het nieuwe thuis- en uittenue van Feyenoord. Hierin is niet alleen een grote rol weggelegd voor Ron Vlaar, Leroy Fer en Jerson Cabral, maar ook voor verschillende supporters. ‘De basis van die campagne is een gescheiden beeld, waarop aan de ene kant de spelers en aan de andere kant de supporters zijn te zien’, zegt Joris van Neerbos, marketing manager van PUMA Benelux. ‘Het achterliggende idee is dat de spelers en de fans dezelfde emotie voelen bij het voetbal. Het maakt niet uit of je bij een amateurclub speelt of in de finale van de Champions League staat, het gevoel bij het voetbal is hetzelfde.’

Tijdens de Open Dag kunnen supporters die het nieuwe thuis- of uitshirt van Feyenoord dragen zelf een rol spelen in de campagne van PUMA. In de binnenring van het stadion zal hiervoor een speciale fotostudio te vinden zijn. Supporters kunnen zich daar laten vastleggen, waarna het beeld direct in de PUMA-campagne wordt verwerkt. De foto hiervan kan na afloop mee naar huis genomen worden en bovendien achteraf bekeken en gedownload worden op een speciale website.