Fanshop
Fanshop

War Child op de rug van Feyenoord

Feyenoords maatschappelijke partner War Child zal in maart 2012 drie wedstrijden de rug van het shirt van de Rotterdammers sieren. War Child kan op deze manier extra aandacht vestigen op haar jaarlijkse actieweek ‘538 voor War Child’. De plaats op de achterkant van het shirt is door ASR Verzekeringen beschikbaar gesteld, waardoor Feyenoord in staat is deze schitterende plek op het shirt komend voorjaar 3 wedstrijden van het seizoen cadeau te doen aan een van de gewaardeerde goede doelenpartners. Tijdens één van de drie duels zal Feyenoords hoofsponsor ook zelfs op de borst plaatsmaken voor War Child.
Feyenoord heeft dit woensdagavond bekendgemaakt tijdens het jaarlijkse Feyenoord Charity Galadiner. In de Schiecentrale te Rotterdam werd bovendien direct het eerste exemplaar van dit unieke shirt geveild, na te zijn voorzien van handtekeningen van alle aanwezige spelers en de technische staf. War Child directeur Mark Vogt toonde zich bij deze gelegenheid buitengewoon blij met de unieke kans om het werk van War Child zo extra onder de aandacht te brengen. ‘Door oorlog getroffen kinderen verdienen ieders inzet en steun om, ook door sport, weer vrienden te maken waar ze vooral vijanden hebben gekend’, zei hij. ‘Het is geweldig dat ook Feyenoord en ASR zich daar sterk voor maken.’



Feyenoord – FC Groningen op 4 maart is het eerste duel waarin Feyenoord aantreedt met War Child op de rug. Deze wedstrijd wordt gespeeld vlak voor de start van de landelijke actieweek ‘538 voor War Child’. Met dit gebaar ondersteunt Feyenoord War Child tijdens de landelijke actieweek die van 9 tot 16 maart loopt.

Mark Koevermans, commercieel directeur van Feyenoord, toont zich verheugd met deze mooie actie. ‘We zijn natuurlijk ontzettend blij dat ASR deze ruimte ter beschikking stelt’, zei hij. ‘Het toont eens te meer aan hoe onze hoofdsponsor op alle fronten betrokken is met het welzijn van Feyenoord en dat van haar maatschappelijke partners.’