Fanshop Tickets
Fanshop Tickets

Feyenoord en Opel samen op weg naar succesvolle toekomst

Feyenoord en Opel beklonken maandagmiddag officieel de vierjarige overeenkomst waarmee Opel met ingang van het nieuwe voetbalseizoen de nieuwe hoofd- en shirtsponsor is van Feyenoord. Na de persconferentie, waar commercieel directeur Mark Koevermans en hoofdtrainer Ronald Koeman namens Feyenoord en algemeen directeur Opel Nederland Karl Howkins namens Opel hun tevredenheid uitspraken over de overeenkomst, werden in De Kuip de champagneglazen geheven op een succesvolle toekomst. ‘Het is fantastisch nieuws dat Opel de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord wordt’, zei trainer Ronald Koeman. ‘Dit geeft ook weer aan hoe goed het met de club gaat. Op alle vlakken is Feyenoord verloren terrein aan het goedmaken.’
Howkins benadrukte dat de sponsorovereenkomst niet alleen voor Feyenoord, maar ook voor Opel een grote stap is. ‘We staan voor het eerst weer op het shirt van een grote Europese voetbalclub. Dat is ook een teken dat Opel op de weg terug is. Daar zijn we ontzettend blij mee, maar aan de andere kant staat ons nog veel werk te doen. Zo lanceren we tot aan 2016 in totaal 23 nieuwe modellen. Wij willen weer een Champions League-automerk worden, om in voetbaltermen te spreken.’



‘Dit sponsorschap is meer dan alleen onze naam op het shirt’, vervolgde Howkins. ‘We zullen samen met Feyenoord gaan nadenken over hoe we ons kunnen verbinden aan de sociale projecten van de club. We hebben daar al verschillende ideeën over gedeeld. We willen bijvoorbeeld de verbinding gaan zoeken met de 300 amateurclubs waarmee Feyenoord samenwerkt.’

De algemeen directeur van Opel Nederland sprak die woorden uit op het veld van De Kuip, het stadion waar hij de afgelopen weken twee wedstrijden van Feyenoord bijwoonde en waar na afloop van de persconferentie enkele fotosessies en interviews plaatsvonden. ‘Ik heb de thuiswedstrijden tegen AZ en PSV bezocht, dat was fantastisch. Er hangt in De Kuip een Engelse voetbalsfeer. De passie van de supporters is geweldig.’



Op het zonovergoten veld stonden maandag in plaats van spelers een oud model van Opel en de splinternieuwe Opel Cascada, die dinsdag officieel wordt geïntroduceerd in Geneve, opgesteld. Daarmee kwam de slogan ‘back to the future’ en de geschiedenis die beide organisaties met elkaar hebben extra tot uiting, zeker ook omdat oud-speler Ben Wijnstekers en huidig selectielid Jordy Clasie in respectievelijk een oud en nieuw Feyenoord-tenue met Opel als hoofdsponsor erop poseerden.



Terwijl Clasie daarmee het tenue presenteerde waarop Opel vanaf komend seizoen als hoofdsponsor van Feyenoord prijkt, had Wijnstekers zich in het rood-witte tenue uit de jaren tachtig gehesen. Ook op dat shirt prijkte de naam van Opel, dat tussen 1984 en 1989 al hoofdsponsor was van de club. Glimlachend keek de oud-speler naar de Opel waar hij zo’n dertig jaar geleden dagelijks in reed. ‘In die tijd was dat een hartstikke stoere auto, waarover ik erg tevreden was’, vertelde Wijnstekers. ‘De moderne versie ervan ziet er ook heel goed uit, echt een geweldige auto om te zien.’



Volgens Wijnstekers passen Feyenoord en Opel bij elkaar. ‘Beide organisaties stralen eenheid uit. Dat Opel nu opnieuw hoofdsponsor van Feyenoord wordt, maakt dit een bijzondere dag.’ De oud-speler zag een opvallende overeenkomst tussen de periode waarin Opel hoofdsponsor was van Feyenoord en het elftal van nu. ‘In die tijd hadden we veel Rotterdamse jongens in het elftal, terwijl in het huidige team veel jongens uit de eigen jeugd op het veld staan. Dat is een goede basis voor succes.’