Fanshop Tickets
Fanshop Tickets

Kinderen wanen zich journalist tijdens speciale kidspersconferentie

Een speciale kidspersconferentie is woensdagmiddag in De Kuip door tientallen kinderen aangegrepen om hun idolen het hemd van het lijf te vragen. Jordy Clasie, Ruben Schaken en assistent-trainer Giovanni van Bronckhorst schoven namens Feyenoord aan in de persruimte van het stadion, waar ze talloze vragen op zich afgevuurd kregen. Het gezelschap had eerder op de middag al een uitgebreide rondleiding door het stadion gekregen.

De kidspersconferentie was tijdens de veiling op het Feyenoord Charity Galadiner een van de veilingstukken, waarop door Feyenoord Business Club-lid Roel van Paassen namens het bedrijf Arcus Nederland het hoogste bod was gedaan. Zo kwam het dat zo’n 25 kinderen van onder meer werknemers van het bedrijf aanwezig waren in De Kuip.

 

‘Mijn eigen zoontje is er zelf ook en die heeft weer wat vriendjes uit zijn voetbalelftal meegenomen’, legde Van Paassen uit. ‘We zijn door Feyenoord aan het begin van de middag heel goed ontvangen, waarna we eerst een rondleiding door het stadion hebben gekregen en een kijkje hebben genomen bij de training van de selectie op Varkenoord.’

De voornaamste reden om in december een bod te doen op de kidspersconferentie was om daarmee een goed doel te steunen, zo vervolgde Van Paassen. ‘Als bedrijf hebben we daar een bepaald budget voor. Met het bedrag dat we voor de kidspersconferentie hebben betaald, steunen we de Giovanni van Bronckhorst en Warchild. Daarnaast is dit met name voor de aanwezige kinderen natuurlijk een erg leuk veilingstuk. Al met al is dit absoluut een geslaagde middag, zeker ook vanwege de wijze waarop Feyenoord alles heeft georganiseerd.’

Eenmaal terug van de training op Varkenoord, waar de kinderen onder meer zagen hoe de uitgedunde selectie van trainer Ronald Koeman diverse kleine partijspelen afwerkte, maakte het jonge gezelschap zich klaar om als een echte journalist vele vragen af te vuren op de Feyenoorders.

Dat de kinderen zich goed hadden voorbereid, bleek wel uit het feit dat er een aantal zeer originele vragen uit de zaal kwam. Zo vroeg Martijn aan Van Bronckhorst hoe hij het vond om mee te werken aan de reclame van Diergaarde Blijdorp en of hij daarvoor vroeg zijn bed uit moest. ‘Gio’ antwoordde met een glimlach hoe leuk hij het vond om samen met zijn zoontje Jake een rol te spelen in de commercial, maar dat het van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat hard werken was.

Ook Clasie en Schaken kregen regelmatig het vuur aan de schenen gelegd, maar het tweetal kreeg pretoogjes op het moment dat door Mart werd gevraagd hoe het is om in een volle Kuip te spelen. ‘Echt een magisch gevoel om door zoveel mensen toegejuicht te worden’, antwoordde Schaken, waarna Clasie hem aanvulde. ‘Zodra je het veld opstapt, merk je dat ze als één man achter ons staan. Onze supporters zijn fantastisch.’

Nadat alle kinderen met een vraag aan bod waren gekomen, kregen zij nog de laatste editie van de Kameraadjes Krant en een Feyenoord-bal met alle handtekeningen van de spelers mee naar huis, waarmee ze met een grote glimlach De Kuip verlieten.