Olli-mania in Blijdorp

Duizenden mensen hebben donderdagmiddag van de mogelijkheid gebruik gemaakt om gratis Diergaarde Blijdorp te bezoeken en als één van de eersten een Olli – de mascotte van de samenwerking tussen Feyenoord en Diergaarde Blijdorp - te bemachtigen. Vanaf de start van de verkoop om 15.30 uur tot de sluiting van het park om 17.00 uur stonden er lange rijen voor de Rivièrahal in de diergaarde, waar de Olli uit de commercials vanaf donderdag huist en voor het eerst pluche Olli’s te koop waren.

Al om negen uur ’s ochtends hadden de eerste Olli-fans zich voor de toegangspoorten van Diergaarde Blijdorp verzameld. Onder de eerste bezoekers waren onder meer Brian (22) en Debbie (21) uit Zierikzee, de twee oprichters van een fanpagina op Facebook. ‘Toen bekend werd dat Olli vanaf vandaag te koop zou zijn, was voor ons direct duidelijk dat we daarbij wilden zijn’, vertelde Brian nadat hij eindelijk vier Olli’s had weten te bemachtigen.

De twee kwamen op het idee om een eigen fanpagina voor Olli te openen, nadat ze voor het eerst de commercial met Giovanni en Jake van Bronckhorst in de hoofdrol op televisie zagen. ‘Maar we hadden nooit verwacht dat onze pagina zo’n succes zou worden’, zei Brian. ‘Inmiddels hebben we meer dan 3400 fans op Facebook. Dat geeft wel aan hoe populair Olli is.’



De belangstelling voor Olli was zo groot dat op last van de politie rond 16.30 uur de toegangshekken van Blijdorp werden gesloten. Bezoekers die tegen die tijd nog niet binnen waren, kregen namens de Diergaarde een vrijkaart om op een later moment alsnog een Olli te kunnen kopen.

Blijdorp-directeur Marc Damen liet weten dat de belangstelling voor Olli zijn stoutste verwachtingen had overtroffen. ‘We zijn Feyenoord en a.s.r. enorm dankbaar voor de manier waarop ze ons helpen’, vertelde hij, terwijl achter hem in het Olli-huis de grijze knuffels als warme broodjes over de toonbank gingen. ‘Sinds we hoofdsponsor zijn van Feyenoord, zien we ook veel bezoekers met Feyenoord-sjaals en –shirts bij ons in de diergaarde. Ook steeds meer medewerkers van Blijdorp zijn Feyenoord-fan geworden. We zijn heel blij te zien dat het met Feyenoord dit seizoen heel goed gaat. Waar Feyenoord terug is in de top drie in de eredivisie, behoren wij tot de top drie van attracties in Nederland.’



Onder de mensen die donderdag een Olli kochten, waren veel Feyenoord-supporters, van wie een groot aantal ook een sjaal of pet in de clubkleuren droeg. Ook Fred van Hengst, die vier Olli’s kocht voor zijn kinderen en een neefje, liet weten dat de samenwerking met Feyenoord een belangrijke reden was om Blijdorp te steunen. ‘Ik ben al mijn leven lang supporter’, vertelde hij, nadat hij anderhalf uur in de rij had gestaan om zijn Olli’s te bemachtigen. ‘Olli is een heel leuke mascotte, waar mijn kinderen helemaal weg van zijn. Het mooiste is dat we op deze manier Blijdorp steunen. Dat is uiteindelijk het belangrijkste.’

De knuffelolifant Olli is exclusief verkrijgbaar in Diergaarde Blijdorp. De Olli-knuffel kost € 20,- en is toepasselijk verpakt in een voetbalnetje. De winst van elke verkochte Olli komt geheel ten goede aan Diergaarde Blijdorp, de hoofdsponsor van Feyenoord.
Feyenoord Business CLub
INLOG VOOR ONZE LEDEN
WILT U OOK LID WORDEN?
×