Fanshop
Fanshop

Bijzonder afscheid voor hoofdsponsor a.s.r.

Feyenoord heeft zondag op bijzondere wijze afscheid genomen van hoofdsponsor a.s.r.. Voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen NAC Breda werd er op het veld van De Kuip op diverse manieren aandacht besteed aan het einde van het hoofdsponsorschap van a.s.r., dat de afgelopen 22 jaar onder verschillende benamingen op het shirt van Feyenoord prijkte.
Die namen werden zichtbaar op het moment dat de F-pupillen van Feyenoord Academy het veld betraden. De voetballertjes toonden tijdens een ereronde alle shirts waarin Feyenoord de afgelopen 22 jaar speelde. Zo waren onder meer de shirts te zien waarop de naam van Stad Rotterdam Verzekeringen prijkte, waarmee in 1993 en 1999 de landstitel werd veroverd en in 2002 de UEFA Cup werd gewonnen. Ook de shirts met de opdruk van Fortis kwamen voorbij, waarin Feyenoord in haar jubileumjaar de KNVB beker won, en uiteraard liep er ook een aantal voetballertjes met de naam van a.s.r. op het shirt, dat de laatste jaren werd gedragen door grote namen als Giovanni van Bronckhorst en Roy Makaay.



Daarmee kwam in vogelvlucht de bijzondere en lange geschiedenis die Feyenoord en a.s.r. met elkaar hebben voorbij. Volgens algemeen directeur Eric Gudde, die tijdens de ereronde van de F-pupillen op het veld het woord nam en zich daarbij in het bijzonder richtte tot a.s.r.-CEO Jos Baeten die naast hem stond, was loyaliteit het sleutelwoord in de langdurige samenwerking tussen beide partijen. ‘Ik wil a.s.r. enorm bedanken voor de manier waarop zij 22 jaar lang in goede en slechte tijden een zeer gewaardeerde partner voor ons zijn geweest’, sprak Gudde.



Evenals Gudde sprak ook Baeten van 22 fantastische jaren, waarna hij de club en de supporters bedankte voor de trouw. De a.s.r.-CEO besloot zijn korte toespraak met een cadeau aan Feyenoords algemeen directeur. Hij overhandigde hem een Olli, het pluche olifantje dat het afgelopen half jaar uitgroeide tot een immens populair knuffelbeest nadat a.s.r. de plek op het shirt van Feyenoord had afgestaan aan Diergaarde Blijdorp.

Nadat alle dankwoorden waren opgevolgd door een luid applaus van de supporters, waren er kort voor de aftrap nog 22 symbolische vuurwerkknallen te horen in het stadion. Zo kwam het dat de spelers van Feyenoord in een sfeervolle ambiance konden beginnen aan de laatste officiële wedstrijd waarbij a.s.r. hoofdsponsor is.