Fanshop
Fanshop

Feyenoord lanceert deze week nieuwe website

Feyenoord lanceert komende woensdag een geheel vernieuwde versie van de officiƫle website. Niet alleen krijgt de website een volledig opgefrist uiterlijk, maar ook beschikt de nieuwe officiƫle online thuisbasis van Feyenoord over verschillende nieuwe functionaliteiten. Zo zijn de wedstrijden van Feyenoord te volgen via live statistieken en is er een uitgebreid overzicht van de geschiedenis van de club te vinden.
Om iedere doelgroep zo goed mogelijk te bedienen, is de homepage opgedeeld in drie tabbladen: supporters, kids en business. Iedere doelgroep krijgt nieuws en informatie gericht naar hun wensen getoond in aparte secties op de website.

Centraal op het supportersgedeelte staan de wedstrijden die het eerste elftal speelt. Zo wordt er op een prominente plaats op de site afgeteld tot de eerstvolgende wedstrijd van Feyenoord. Op het moment dat het duel begint, verschijnt er een live-feed waarmee bezoekers direct op de hoogte worden gehouden van het wedstrijdverloop. Deze statistieken zijn ook na afloop nog terug te vinden op de uitgebreide wedstrijdpagina’s op de site.

Andere nieuwe functionaliteiten op de site zijn onder meer een uitgebreide agenda (met een duidelijk overzicht van wedstrijden, verjaardagen, evenementen en kaartverkoop) en verbeterde navigatiemogelijkheden. Uiteraard is daarnaast alle informatie over onder meer kaartverkoop, de jeugdopleiding, het stadion en het eerste elftal op de site te vinden.

De nieuwe website is in samenspraak met supporters tot stand gekomen. Zo konden zij hun voorkeuren en wensen voor een nieuwe website mededelen via een online enquête. Daarnaast werden tien supporter twee avonden uitgenodigd in De Kuip om te bespreken hoe zij de site het liefst opgebouwd zouden zien. ‘Met de resultaten van de enquête en de gesprekken zijn we aan de slag gegaan’, zegt Raymond Salomon, manager media & communicatie van Feyenoord. ‘Doel is steeds geweest een zeer gebruiksvriendelijke site te maken die echt het Feyenoord-gevoel uitstraalt en waar de supporters graag naar toe komen.’

De nieuwe website van Feyenoord past helemaal in de nieuwe huisstijl van de club, die ook al is terug te zien in de vormgeving van onder meer Feyenoord Magazine, het Feyenoord Wedstrijdmagazine en de Feyenoord Presentatiegids. De vernieuwde versie van Feyenoord.nl zal zich blijven ontwikkelen. Feyenoord blijft nieuwe functionaliteiten toevoegen en verbeteringen doorvoeren, om de bezoekers telkens nieuwe ervaringen en optimaal gemak te kunnen bieden.

Naast een eigen website is Feyenoord ook op internet vertegenwoordigd met een officiële Feyenoord Facebookpagina met inmiddels circa 166.000 volgers, en een officieel Twitter-kanaal met circa 85.000 volgers.