Fanshop Tickets
Fanshop Tickets
opendag-20

Nieuwe uitshirt populair bij start Open Dag

Met de start van de Open Dag van 2014 is zondag ook het nieuwe uitshirt van Feyenoord voor dit seizoen officieel in de verkoop gegaan. Niet lang nadat de poorten van De Kuip om 11.00 uur voor publiek waren open gegaan hadden vele aanwezigen zich al in het zwarte shirt met groene verticale strepen gestoken. Het nieuwe shirt van kledingsponsor adidas vond gretig aftrek bij de diverse Fanshops die stonden opgesteld op het stadionterrein, waar het al vroeg krioelde van supporters.

Het nieuwe uitshirt was ook onder de jongste Feyenoorders populair, zo bleek onder meer binnen de lijnen van het Feyenoord Voetbaldorp. Daar waren onder meer veel kinderen te zien die het zojuist gescoorde tenue direct om hun lijf hadden gehesen. Verdeeld over verschillende velden op de parkeerplaats konden zij hun voetbaltalent vertonen, onder de bezielende leiding van oud-Feyenoorder Ben Wijnstekers.

De drukte in en rondom De Kuip verplaatste zich over tal van activiteiten, waar vanaf het begin van de middag ook een groot aantal selectiespelers hun gezicht vertoonde. Zo hadden Tonny Vilhena en Warner Hahn zich gemeld bij twee stoere Feyenoord-auto’s van Opel. Feyenoords hoofdsponsor bood alle supporters de mogelijkheid om samen met de voetballers en de auto’s op de foto te gaan. Een ander drukbezocht onderdeel was een stand van mediapartner Metro op de blauwe zijde van het stadion. Daar kon eenieder die maar wilde met Erwin Mulder en Ronald Graafland op de foto, die dan direct werd afgebeeld op de voorpagina van de krant.

Ondertussen kregen leden van Het Legioen, de gelegenheid om Martin van Geel het hemd van het lijf te vragen. De technisch directeur kreeg in de officiële persruimte van De Kuip twaalf gelukkige supporters tegenover zich, die zich in de afgelopen weken met succes hadden opgegeven voor dit onderdeel. De vraag die hen vooral bezighield, was wat Feyenoord de komende tijd nog meer te wachten staat op transfergebied. ‘Sommige supporters maken zich zorgen, nu we Graziano Pellè, Daryl Janmaat en Bruno Martins Indi hebben verkocht en andere spelers in de belangstelling staan’, reageerde Van Geel. ‘Maar supporters mogen erop vertrouwen dat we, evenals de afgelopen jaren, een Feyenoord-waardige en kwalitatief goede selectie op de been brengen. Wij gaan zorgvuldig te werk.’

De aanwinsten die Feyenoord tot dusver binnen haalde voor het nieuwe seizoen, worden later op de dag gepresenteerd aan de supporters. Onder meer doelman Warner Hahn, Khalid Boulahrouz en trainer Fred Rutten zullen uit de helikopter stappen, die volgens traditie tijden het middagprogramma van de Open Dag op het veld van De Kuip zal landen.

Supporters die tijdens de Open Dag ook het nieuwe uitshirt willen aanschaffen, kunnen hiervoor terecht bij de twee Fanshops naast De Kuip en diverse stands in en rondom het stadion. Uiteraard is het shirt ook online verkrijgbaar